Babiš se ve své knize chvástá úspěchy cizích firem. Vůbec jsme o tom nevěděli, zlobí se podnikatelé

Hnutí ANO vyrazilo do ostré části předvolební kampaně obligátním způsobem. Andrej Babiš se podepsal pod novou knihu, která nese název Sdílejte, než to zakážou. Navazuje tak na úspěch předchozího svazku O čem sním, když náhodou spím, který vyšel před volbami před čtyřmi lety. Letošní kniha se od té předchozí v mnohém liší. Marketingový tým premiéra, který má moderním způsobem psanou knihu zcela jistě na svědomí, dobře ví, že z předchozích čtyř let Babišova vládnutí není příliš čím se chlubit.

Také proto nová kniha obsahuje konzervativní pohled na svět, v němž se Babiš vymezuje vůči Pirátům. Kromě toho tu najdete také řadu velkolepých vizí, ze kterých bohužel ale čiší to, že se nikdy nezrealizují.

A aby toho nebylo málo, kniha obsahuje až překvapivě mnoho zmínek o nejrůznějších českých firmách a podnikatelích. Andrej Babiš o nich hovoří velmi hezky, zjevně s cílem, aby si čtenáři mysleli, že k jejich úspěchu přispěly minimálně skvělé podmínky v České republice, případně, aby nabyli dojmu, že s nimi má premiér dobré vztahy.

Tak tomu ale podle všeho není. Babiš se v knize rozplývá například nad úspěchem mladého zlínského podnikatele Václava Staňka, který řídí společnost na výrobu obuvi Vasky. Tato firma však o zařazení do knihy vůbec netušila. “O zmínce jsme nevěděli a nikdo z tvůrců knihy nás kvůli tomu nekontaktoval. K politice jsme se jako značka nikdy nevyjadřovali a jediné, s čím chceme být propojovaní, je lokální výroba kvalitní kožené obuvi. Věříme, že i naši zákazníci značku Vasky a její hodnoty znají,” uvedla pro deník E15 mluvčí Karolína Ježková.

Obdobně je na tom rychle rostoucí start-up DoDo, který poskytuje kurýrní služby. Také jeho růst označil Babiš za obdivuhodný. “Firma DoDo není s hnutím ANO spjata, a neúčastní se tak žádným způsobem ani jeho předvolební kampaně. Zmínka v knize vzešla čistě ze strany komunikace hnutí ANO a s námi předem konzultována nebyla, nejedná se tedy o naši iniciativu,” uvedla mluvčí DoDo Jana Hejnicová.

Vtipně na zmínku o své osobě v knize reagoval podnikatel Ondřej Kania, který řídí síť soukromých škol a je mimo jiné členem TOP 09. “Chápu, že když někoho chcete do vztahu nebo najmout na nějakou práci, musíte se snažit. Kytky, večeře, auta, bonusy. Ale, že mi pan premiér věnuje vlastní kapitolu v jeho nové knize. to je skutečně nejromantičtější gesto, které jsem si uměl představit,” napsal Kania na svém facebookovém profilu.

Andrej Babiš přitom v knize hovořil také o firmách jako Worldee, Alza, Aukro, Beat Games, Fundlift, Kiwi, Liftago, Prusa Research a Shoptet.

Foto: Shutterstock

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments