Katastrofální, za ten inzerát se stydím, vzkázal Babiš ministru Blatnému za kampaň k očkování na Covid-19

Za zcela katastrofální označil premiér Andrej Babiš způsob, jakým Ministerstvo zdravotnictví začalo komunikační kampaň o bezpečnosti a prospěšnosti očkování na koronavirus. Ministra Jana Blatného vyzval, ať si najde pořádné marketéry.

Babiš kritizoval zejména inzerát v novinách, který si tento týden ministerstvo zaplatilo v několika denících. Uvádí v něm důvody, proč se nechat očkovat proti Covidu-19 a zároveň se snaží rozptýlit obavy o bezpečnosti vakcíny. Vyvrací některá z nejčastějších tvrzení, které se snaží vakcínu očernit.

Čtěte také: Komentář: Blatný jako druhý Vojtěch. Jak neschopný ministr znovu páchá katastrofu na Češích

Kampaň už má zpoždění

Dosud přitom panovalo přesvědčení, že Blatného ministerstvo spustí poutavou reklamní kampaň a nepůjde cestou suchých novinových inzerátů. Viděl to tak zjevně i premiér Babiš. “Musí připravit nějakou kampaň. Doufejme, že bude vypadat jinak než ten inzerát, který jsem viděl, který byl úplně katastrofální,” vzkázal Babiš svému ministrovi z Bruselu, kde je zrovna na jednání. Dodal také, že za takový inzerát by se styděl.

Andrej Babiš nenechal na ministrovi Janu Blatném nit suchou. Obvinil ho i z toho, že ministerstvo má s kampaní za prospěšnost a bezpečnost očkování velké zpoždění. Za to tento resort kritizují také odborníci. “Ale samozřejmě stát není firma, takže všechno je složité, nejdřív to posoudí právníci, poté se soutěží, ale už by to mělo být v procesu. Samozřejmě už to mělo být dávno venku, protože máme plno fake news,” uvedl premiér.

Pravdou je, že inzerát (viz úvodní foto) vypadá až nebývale amatérsky a v žádném případě neodpovídá tomu, čeho chce vláda dosáhnout, tedy aby se lidé nechali dobrovolně a bez obav očkovat. Za tímto účelem lze například využít známé osobnosti nebo odborníky, nikoliv napsat na papír pár základních fakt.

Foto: mzcr.cz

Nenechte si ujít
Nedá se říct, že by Česká republika v posledních letech směřovala k něčemu pozitivnímu. Spíše to vypadá, jakoby se všichni již nabažili toho, že jsme dosáhli určité úrovně a začali na to hřešit. Zřejmě si myslí, že to vydrží napořád a nějaký růst se z toho ještě uplácá. Jak se ale ukazuje, této zemi rychle ujíždí vlak a nikdo se ho nesnaží dohonit. Nastávají velké změny Ačkoliv je míra nezaměstnanosti v Česku stále velmi nízká, podle odborníků se to může poměrně rychle začít měnit. A jakmile se obrátí trend, už to zase celé roky pojede jedním, tentokrát dosti špatným směrem. Takto to zkrátka v ekonomice funguje. Když se něco rozbije, trvá opravdu dlouho to napravit. Klidně desítky let. A existují náznaky, že už se to rozbíjí. Stačí se podívat na to, že v České republice začaly krachovat, případně samovolně končit velmi tradiční společnosti, jako jsou sklárny nebo potravináři. Další potom již propouštějí, například výrobce sanitární keramiky Laufen nebo výrobce okurek Znojmia, který rovnou uzavřel své provozy v Česku. Nedávno přišla další rána. Jedna z nejstarších společností v Česku oznámila, že část své výroby přesouvá do zahraničí, s čímž bude pochopitelně spojeno snižování stavů v tuzemsku. Nejde o nikoho menšího než tradičního výrobce klavírů Petrof. Výroba této značky byla s Českou republikou vždy naprosto těsně spjata, ale to už platit nebude. Není to vůbec dobré Část výroby se totiž přestěhuje do Indonésie. Důvodem je to, že z tuzemska už se nedá konkurovat. Zákazníci jednoduše poptávají piano za určitou cenu a za takovou už to v Česku jednoduše nevyrobíte. Je tu drahá práce, drahé energie a legislativa, která výrobu prodražuje ještě více. V Asii bude Petrof moci vyrábět o polovinu levněji. Přesune se tam tedy výroba levnějších klavírů. Ty dražší se zatím budou nadále vyrábět tady, ale je zřejmě jen otázkou času, kdy vývoj trhu dožene i je. Čtěte také: Už je to tady. Velká firma začala ve velkém propouštět Čechy. Tak to je síla Je to skutečně zvláštní obrázek, jelikož si mnozí o této zemi zvykli přemýšlet jako o levné, kde se vyplatí vyrábět. Bohužel to přestává platit, pokud už to před nějakou dobou definitivně nepřestalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Asi málokdo kvituje, co se chystá ve věci koncesionářských poplatků. Řeč je pochopitelně o jejich zvýšení, které je doslova na spadnutí. A to v době, kdy se lidem příliš nelíbí, že mají vůbec nějaký poplatek platit, jelikož Česká televize se v posledních letech poněkud vymkla kontrole a podle mnohých neplní svůj veřejnoprávní účel. Už toho bylo dost Jsou tu také komerční televizní stanice, zejména potom Prima a Nova, kterým se jednoduše nelíbí, že Česká televize hospodaří s tak obrovským rozpočtem, jenž činí 7 miliard korun, a chce ještě více. Na zvýšeném poplatku a také rozšířeném okruhu lidí, kteří ho musí platit, by měla získat další 2 miliardy korun ročně navíc. Soukromé stanice namítají, že tyto prostředky potom akorát zvedají ceny na společném trhu, kde všichni poptávají stejné televizní profese. Případně jim také vadí, že se ČT pouští například do internetové videotéky, kde jim konkuruje. Přitom to vůbec nemá ve svém zadání. Je skutečně otázkou, proč Česká televize spouští tak obrovské množství nejrůznějších projektů, když neustále tvrdí, že nemá peníze. Velkým tématem jsou také platy ve veřejnoprávní televizi. Podle dostupných dat jsou velmi vysoké a je otázkou, zda by se v takovém médiu mělo podobným způsobem přeplácet. Na další problém potom upozornil radní České televize Zdeněk Šarapatka. “Je to k nevíře. Ač platí už pět měsíců novela Zákona o České televizi, jež ze současných tří místopředsedů a jednoho předsedy Rady ČT ukládá snížit počet funkcionářů rady a tím i tučné odměny jen na předsedu a místopředsedu, tamní vrchnost se hodlá vzdát svých čtyř židlí až v dubnu a dál inkasuje,” uvedl s tím, že z ČT tímto způsobem odtékají stovky tisíc korun a navíc dochází k porušování zákona. Musí přijít změna Je na místě si říct, že Česká televize bude muset přístup ke svému hospodaření změnit. Je třeba zde zavést takovou atmosféru, aby se dvakrát obracela každá koruna od poplatníků, než se skutečně utratí. Podle expertů má veřejnoprávní televize obrovské množství peněz, jen s nimi neumí správně hospodařit, což potom paradoxně ztěžuje situaci i soukromým stanicím. Čtěte také: Brutální čistka v České televizi. Náhle odešly známé osobnosti. Hraje se o Moravce Když někomu ČT za jeho práci zaplatí dvakrát tolik, než jaký je standard, je jasné, že půjde k ní a nikoliv ke konkurenci. Ovšem ta si na svůj provoz musí pracně vydělávat prodejem reklamy. Například příjmy TV Nova činí nějakých 6 miliard korun, ze kterých dokáže při svých nákladech vygenerovat i více než miliardový zisk. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Obchodní řetězec Pepco, který je v České republice mimořádně oblíbený, neprožívá aktuálně nejlepší období. Ba právě naopak. Lepí se na něj jeden průšvih za druhým. Finančně se společnosti jako celku kdovíjak nedaří, což vyústilo tím, že rakouská pobočka skončila v insolvenci a uzavřela hned 73 svých obchodů. Několik výrobků Určité provozní problémy přitom přinášejí na stůl důležitou otázku, a to tu, zda náhodou Pepco neslevilo také ze svých standardů na kvalitu zboží. Jistě, ta nikdy nebyla kdovíjaká, protože tu jde především o cenu, avšak přinejmenším nezávadnost a bezproblémové používání by mělo být samozřejmé od tohoto obchodu očekávat. Teď se ale ukázalo, že Pepco v Česku prodávalo skutečně problematické výrobky, které se teď musí stahovat z trhu a zákazníci by je měli přestat používat. Bohužel to není poprvé a opět se to týká i výrobků pro děti. Jedním z nich jsou oblíbené pastelky v tubě, které obsahují nebezpečné chemikálie. “Na základě interních testů bylo zjištěno, že výrobky nesplňují požadavky nařízení (ES) 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, autorizaci a omezování chemikálií (REACH) z důvodu překročení obsahu ftalátů,” uvádí k tomu samotné Pepco na svém webu. Skutečný průšvih Dalším ze stahovaných výrobků je hrnčířský kruh pro děti, kdy je tedy závada skutečně vypečená. Došlo totiž k překročení povoleného obsahu olova v hlíně. A jak známo, tato látka umí být skutečně nebezpečná, natožpak v rukou vašich ratolestí. Čtěte také: Pepco je v problémech. Chystá obrovské změny, dotknou se i České republiky Do třetice všeho dobrého se příliš nepovedla ani výroba pekáče, kdy dochází k tomu, že se z něj odlupuje nepřilnavý povlak. Na webu Pepca si můžete zkontrolovat všechny šarže a kódy, na základě kterých zjistíte, zda se to týká i vámi zakoupených výrobků. Ty potom raději vyhoďte, případně reklamujte na některé z prodejen tohoto řetězce. Peníze by vám měli vrátit i bez předložení pokladního dokladu. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *