Když Smartwings padnou, bez problému je nahradíme, slíbil šéf Ryanairu

Letečtí pasažéři a dovolenkáři se možná budou muset připravit na velkou změnu. Zatímco dosud byli z českých letišť vzlétat na křídlech společnosti Smartwings, v budoucnu už tomu tak být nemusí.

Krach jednoho znamená příležitost pro druhého

Smartwings se totiž nenachází v ideální kondici a jeho majitelé žádají o státní pomoc, ideálně formou garantovaného úvěru. Přestože se ale vládní představitelé vyslovili pro pomoc aerolinkám, jejichž součástí je i značka ČSA, jde o tak riskantní podnik, že zatím nic schváleno nebylo. A pokud nebude, hrozí podle Jiřího Šimáněho a Romana Vika krach.

Společnost Smartwings přitom v posledních dnech mohutně investovala do marketingové kampaně “Neberte nám křídla”. Firma, která do této doby s veřejností prakticky nekomunikovala a byla pověstná hrozivým zákaznickým přístupem, nyní vystupuje v roli, kdy apeluje na každého Čecha. S pomocí cestovních kanceláří potom hrozí, že Češi přijdou o cenově dostupnou možnost dostat se do řady destinací, kam rádi létají na dovolenou.

Všechny tyto obavy, respektive výhrůžky, ale smetl ze stolu Michael O’Leary, který šéfuje největším evropským aerolinkám Ryanair. Ten zcela jasně řekl, že by uvolnění prostoru uvítali a okamžitě by ho zaplnili vlastními službami.

Státní pomoc narušuje hospodářskou soutěž

„Mluvili jsme s letištěm v minulosti o expanzi, ale nemyslím si, že Smartwings padnou. Spíš čekají, až se situace stabilizuje. A stejně jako v případě jiných společností, i jim vláda řekla, aby nejprve zkusili využít své vlastní prostředky. Ale pokud by padli, tak Ryanair a další společnosti jistě budou ochotné tu kapacitu v Praze zaplnit. Praha je velmi atraktivní destinace a my všichni tu své kapacity budeme navyšovat,“ řekl O’Leary. Ryanair má v Praze aktuálně pět bázovaných letadel.

Michael O’Leary pro svou aerolinku na rozdíl od konkurence žádnou státní pomoc nežádá. Je přesvědčen, že situaci lze ustát i bez ní. Naopak případnou pomoc kritizuje, protože podle něj narušuje hospodářskou soutěž. Nadále totiž budou existovat aerolinky, které by bez pomoci nepřežily.

Foto: Freepik

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments