Je jen těžko uvěřitelné, že marketingové oddělení Komerční banky pustilo do světa reklamní spoty, ve kterých různí influenceři radí lidem, jak se chovat tak, aby měli co nejmenší uhlíkovou stopu. Něco podobného by se dalo unést u společnosti, která na tom má postavené podnikání a potřebuje veřejnost o tomto směru přesvědčit.
Banka překročila hranici
Proč se ale do takových vod pouští jedna z největších bank, natožpak ve velmi konzervativně založené České republice? Nejde o nic jiného než marketingovou sebevraždu v přímém přenosu.
Mladí vyjukanci vydělávající si své peníze tím, že na Instagram vkládají tu více tu méně zbytečné příspěvky radí tvrdě pracujícím lidem, aby na Vánoce nejedli kapra a dárky se neopovažovali balit do klasického balicího papíru, ale raději do novin. A radí to jménem Komerční banky, tedy instituce, od které její klienti očekávají, že se jim bude svědomitě starat o jejich úspory a investice, nikoliv je poučovat.

Už nic nebude jako dřív
To vše se navíc děje v době, kdy se bortí zažité pořádky a život už je tak nadmíru vychýlený z normálu. Běžný člověk řeší, jak se udržet zdravý, poplatit faktury za enormně drahý plyn a elektřinu a zajistit své finance, aby mu je nesežrala inflace. V takové situaci jsou Vánoce plné skvělých tradic světlým bodem, kterého se lze na přidržet a aspoň na chvíli si připadat tak, jakoby vše bylo v pořádku.
A přesně tehdy takový člověk musí sledovat spoty, které mu říkají jediné: ne, nic není v pořádku, tvůj život se změní od základů. Je to jen další doklad doby nesmyslně pádící vpřed. Namísto toho, aby se Evropa soustředila na řešení epidemie, rozhodla se, že to vezme z gruntu a překope všechny zažité pořádky. První velké společnosti už jí jdou na ruku.
Foto: Shutterstock