Které motory v autech jsou nejspolehlivější. Některé dokáží najet i milion kilometrů

Nejspolehlivější motor je vděčné téma pro všechny auto-moto odborníky. Univerzální odpověď asi neexistuje. Ale můžeme se spolu pokusit sestavit žebříček motorů, které své kvality prokazují již delší dobu. Statisticky vzato budou uvedené motory patřit mezi nejméně poruchové. To vám následně může pomoci s výběrem skutečného dvoustopého držáka.

Benzín

  • Subaru 3.0 R6 24v

Boxer od Subaru. Tento benzínový šestiválec s 24 ventilovou technikou, hliníkovým blokem, hlavou a s protilehlými písty si místo na předních příčkách žebříčku zaslouží. Ve starších verzích bylo k nalezení i hliníkové sací potrubí, nicméně u modernizované verze máme již plastové a také lanko ovládající škrtící klapku. Za zmínku stojí i proměnlivé časování ventilů a použití variabilního zdvihu.

Ačkoliv se motorová jednotka postupně modernizovala, žádná z verzí nebyla problémová a motor fungoval výborně i po značných nájezdech. Jediná nevýhoda je pravděpodobně ve vyšší spotřebě. Zřídka se totiž dostanete pod 12l/100km. Motor nalezneme v Subaru Legacy, Outback a Tribeca.

  • Toyota 2.0 VVT-i 16v

Benzín od Toyoty je považován za etalon kvality zpracování motorových jednotek a tudíž nesmí na tomto žebříčku chybět. Čtyřválec s dvoulitrem s označením VVT-i disponuje řetězovými rozvody, proměnným časovým sacích ventilů a hliníkovým blokem. O perfektní spalování se stará zešikmená stěna spalovacích komor, která zvyšuje účinnost hoření. Kovaná kliková hřídel je jen třešničkou na bloku, která utvrdí důvěru v tuto pohonnou jednotku.

  • Mitsubishi 1.5 16v MIVEC

Přiznejme si, že Mitsubishi nic lepšího než benzínovou patnáctistovku prostě nevymyslelo. Spolupráce automobilky se společností Daimler-Chrysler se vyplatila a vznikl téměř bezúdržbový motor. Elektronické časování ventilů MIVEC, které funguje na principu natáčení vačky tlakovým olejem v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Díky tomu může zařadit tento motor mezi velice spolehlivé.

Foto: Freepik

Nafta

  • VW Skupina 1.9 TDI

Legendární motory 1.9 TDI, které v optimálním případě naftu dokonce generovali. Alespoň tak nám to bylo občas prezentováno. Skutečností je, že tyto motory získali svou oblibu z důvodu údajné nesmrtelnost. A často opravdu vozidlo shnilo dříve, než dorachtal motor. Přímý vstřik tedy vyřešil častý problém s přehříváním hlavy.

  • Mercedes-Benz 300 D 10v

Motor s naprosto primitivní, ale dokonalou, technologií. Rozvody jsou poháněny osvědčeným řetězem a komůrkové čerpadlo pro distribuci nafty je velmi spolehlivé. Modernizovaná vačková
hřídel dovolí větší otevření sacích ventilů a motor již proto netrpí ztrátami kompresních poměrů.

  • PSA 1.4 HDi 8v

“Čtrnácka hadice” z dílny PSA a Fordu je skutečným držákem. Rozvody běží na řemenu, který dle výrobce má ustát 10 let, nebo 240 tisíc kilometrů. Jednoduché turbo, Common-Rail vstřikování a hliníkový blok zaručí dlouhotrvající funkčnost tohoto motoru.

Foto: Shutterstock, zdroj: autorsky komentář, Hotcars

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments