Margit Slimáková se opřela do Lidlu. Co nabízí dětem, je otřesné. V době, kdy rychle přibývá dětí s cukrovkou

Média v posledních dnech upozorňují na nové poznatky odborníků, že Českou republiku stále více trápí cukrovka a obezita mladých lidí a dětí. “Přibývá dětí a mladých lidí s cukrovkou, vyplynulo z nových dat VZP, která za loňský rok eviduje 3800 pacientů. K lékařům navíc stále častěji docházejí děti s těžkou obezitou třetího stupně,” uvádí zpráva ČT24.

Tématem se zabývá také dietoložka Margit Slimáková. “Trend potvrdily i další pojišťovny. K lékařům navíc stále častěji docházejí děti s těžkou obezitou třetího stupně, která se právě s cukrovkou často pojí. Podle čísel postižených tady už roky máme pandemii obezity a cukrovky 2. typu, mnohem více než nemocných s koronavirem je zde nemocných s depresemi a úzkostmi. Naše děti víc ohrožuje cukr než jakýkoliv běžný virus,” uvádí Slimáková na svém instagramovém profilu.

V souvislosti s tím Slimáková upozornila na aktuální kampaň obchodního řetězce Lidl, která se nese v obligátním duchu “Zpátky do lavic” a je zaměřena právě na ty nejmenší školáky. Pokud byste snad v nabídce chtěli najít něco zdravého na zub, hledali byste marně. Lidl se rozhodl do českých školáků ládovat cukr doslova po kilogramech.

Co na pandemii obezity a cukrovky 2. typu dětem doporučuje LIdl? Sladkosti, sladkosti a sladkosti! Jejich akce Zpátky do lavic podráží rodiče, kteří se snaží, pro všechny i kdyby jen podprahově utvrzuje spojení odměny se sladkostmi, dětí se sladkostmi,” píše Margit Slimáková. Podle ní jde o ty nejhorší sladkosti, jaké jsou k mání. Podle odbornice nejde ani vzdáleně o něco, co by děti potřebovaly nebo co by jim prospělo.

Margit Slimáková doporučuje vyhýbat se potravinám s takovým množstvím cukru a vyhýbat se také Lidlu, protože tento řetězec zjevně cílí na to, aby si děti sladkostí všimly a nutily své rodiče k jejich nákupu, čemuž je velmi těžké odolat.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 0SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

17 názorů k článku “Margit Slimáková se opřela do Lidlu. Co nabízí dětem, je otřesné. V době, kdy rychle přibývá dětí s cukrovkou

  1. ano MUSIME jist brouky a řasy podle EU 4 RISE jezdit na kole a nesvitit a hlavne poraviny po 89 jsou obycejnej šunt co by v minulym rezimu nezralo ani prase domaci ale muzem si vybrat z 1549545 šuntů jakej pokrok .

  2. Paní odbornice si myslí, že podobně postupuje jenom Lidl? Tak to zřejmě v obchodě nikdy nebyla.

    1. A kdyby psala o Kauflandu, psal by jste, že paní nikdy v obchodě nebyla. Jen upozorňuje, hňupe.

  3. z US se k nám rozšířil takový nešvar hamburgry, koly, brambůrky, sladkosti, balená hotová jídla v igelitu, to je to co si bude budoucí generace kupovat v OC za podmíněný příjem a při konzumaci čumět do obrazovky pod dohledem UI.

    1. pokud je někdo debil a musí si to kupovat, je to jeho věc, myslím, že lidi jsou svéprávní-alespoň pokud mají občanku, takže bych to nesváděl na US.

  4. kdo to chce žrát, bude to žrát, kdo nechce, nebude, hotovo, tečka. Člověka , myslícího mozkem ,žádná přiblblá reklama nedonutí kupovat něco, co ho zabije, jenže většina lidstva má hlavu v pérdeli a podle toho to také vypadá.

  5. Když je někdo takový tydýt, že musí kupovat věci jen podle reklamy a nedokáže si poradit s vlastními dětmi, pak je neměl mít. Ukazovat na ty okolo mají ve zvyku většinou lidi, co si neumí zamést před vlastním prahem. Ještě větší úchylnost je se takovýchto lidí zastávat.

    1. nojo, jenže jednodušší jedinci to dětem koupí, řeknete si jejich věc, ale ty děti budou mít zdraví zničené pravděpodobně na celý život a budou tak vysávat zdravotní systém nás všech. Nehledě na to, že děti se dost dobře ovlivňují mezi sebou, takže pokud bude polovina dětí ve třídě jíst cukrové hnusy, druhá polovina to bude chtít taky.

      1. Ani kupovat nemusím. Stačí, když má někdo ve třídě narozky nebo svátek. Co myslíte, že devadesát procent rodičů donese? A malý se odpoledne chlubí, jak dostal lízátko, bonbonky, čokoládu…jen jedna maminka byla kreativní, a upekla aspoň vlastní perníčky.

  6. Děti letáky nečtou…a když koupim 1 balení oblíbených čokoládových bonbonů, mají je na půl roku. Sem tam nevečeří, nemají čas a jsou tak unavení, že usnou. Záleží na rodičích, jak jdou vzorem, ne na obchodu.

  7. Řetězce jsou jedna věc a co výrobci? Ty jsou na prvním místě. Barviva , éčka, cukry. Pak nemá být tolik rakoviny ,cukrovky a obezity. Je také pravda , že káždý svého těla strůjce a každý máme v hlavě mozek.

  8. Co to je za pindy? Je jen na rodičích,co dětem odmala kupují, sladkosti jsou na trhu naprosto všude. To je jako obviňovat z alkoholismu obchody, které alkohol prodávají. Moje první cesta v obchodě vede k ovoci a zelenině a kde jsou sladkosti vím jen matně. Prostě tím děti necpu a ani po tom neprahnou. Je to jen ve výchově.

    1. Bla. bla, co řekneš,, až zjistíš že si tvé děti, matky která jim nikdy nedá nic nezdravého kupují cestou ze školy v lepším případě sladkosti, nebo až si půjdeš děti vyzvednout na záchytku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *