8. 5. 2024

2 příspěvky u článku “Některé české autoservisy, to je poukázka na průšvih. Nejčastější způsoby, jak vás chtějí natáhnout

  1. Je fakt, že deální je, když si většinu údržby a oprav jste schopni udělat sami. Vyměnit olej či naftový filtr je jednoduché i pro laika. Udělat si brzdy (vyměnit destičky, kotouče) nebo generálku náprav, tedy vyměnit čepy a siletbloky taky zručnější člověk svede. S výměnou spojky nebo s výměnou rozvodů je to horší, ale taky se dá. Je to ale lepší dělat s parťákem, který s auty umí dělat, má přípravky a v garáži kanál nebo autozvedák. Bohužel, čím více je v autech elektronických vychytávek a namontovaných blbostí kvůli emisím (DPF filtr), tím je jednak auto poruchovější a jednak bez diagnostiky jste stejně v prd… Kámoš co dělal v autorizovaném servisu u Hellera, mně dlouze vyprávěl, jak to chodí. Tam platíte už za pozdrav, jako u advokáta. Třeba výměna oleje se dělá tak, že vám z auta vysají jen polovici vyjetého oleje a dolejí vám ho čerstvým. Někdy nevymění ani olejový filtr, ale započítají ho. Nebo vám toho na autě vymění víc než bylo třeba. Samozřejmě za díly, které jsou klidně i o 1000% dražší než byste si je koupili v autodílech sami. Necháte tam klidně desetitisíce, jen to hvizdne. Jinak s těmi “originálními díly” je problém. Díly renomovaných značek (ATE, INA, TRW, Brembo, Zimmerman atd) se vyrábějí všude možně v různé kvalitě, u nás, v Polsku, Maďarsku, Bulharsku i třeba v Kanadě, Brazilii, Turecku atd. Do prvovýroby třeba VW jdou díly těch renomovaných značek většinou vyrobené v prvotřídní kvalitě v Německu, ale náhrady už v té prvotřídní kvalitě nekoupíte. Proto taky už nevydrží tolik, jako originál z prvovýroby. Třeba akumulátor u nového auta vydrží klidně osm i třeba deset let, ale když ho vyměníte za druhý od Varty, Exide, Banner atd, tak už tolik let provozu nevydrží, jako ten první.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *