Obrovské změny v Lidlu. Některé zboží už si tam jednoduše nekoupíte. To nikdo nečekal

Lidl je jednoznačně nejoblíbenějším obchodním řetězcem v České republice, čemuž odpovídá nejen počet prodejen, ale také a především tržby, které každým rokem rostou a ne a ne se zastavit. Jak se ale zdá, v některých oblastech ale Lidl přeci jen na svůj strop narazil a začal se tomu přizpůsobovat, což může skončit také tak, že už tam nenajdete tolik zboží, jako dříve.

Důvod velkého úspěchu

Jedním z důvodů velkého úspěchu Lidlu nejen na Českém trhu byla skutečnost, že se nesoustředil pouze na potraviny, jak by se dalo od obchodního řetězce tohoto typu očekávat, natožpak od diskontního, který musí hlídat náklady na všech frontách. Ovšem Lidl ve velkém vedle jídla nabídl také takzvané nepotravinářské zboží, které potom pravidelně zařazoval do svých týdenních akcí.

Pravděpodobně už jste si také ve dny, kdy v Lidlu akce začíná, povšimli toho, že je tam až nečekané množství zákazníků, kteří se potom obvykle vrhají právě k regálům s nepotravinářským zbožím, jako je móda, nářadí, doplňky do domácnosti, hračky a další. Šlo totiž o cenově velmi zajímavé nabídky, avšak problém byl v tom, že se zboží obvykle rychle vyprodalo.

Na to pak Lidl zareagoval tím, že spustil i vlastním eshop, ve kterém jste si mohli řadu těchto věcí objednat celoročně, byť rozhodně nikoliv všechny. Teď to ale vypadá, že to s expanzí v tomto ohledu přeci jen přepálil a musí začít brzdit.

Foto: Shutterstock

Přestalo to vycházet

V loňském roce se na webu německého listu Lebensmittel Zeitung objevil nenápadný článek, který oznamoval změnu strategie Lidlu v tom smyslu, že už nebude nabízet tolik nepotravinářského zboží. “Lidl objedná pro příští rok podstatně méně nonfoodového zboží, čímž reaguje na klesající obrat. Obchod negativně ovlivnily zpožďující se dodávky a šetřiví zákazníci,” uvedl server.

Čtěte také: Lidl v Česku chystá obří akci pro důchodce. Nakoupí doslova za hubičku, dostanou speciální ceny

Jak informoval server ESM, zákazníci začali podstatně méně nakupovat především takové zboží, jehož cenovka přesahovala 20 EUR, tedy v přepočtu nějakých 500 Kč. To však vedlo k tomu, že se ve skladech rychle hromadilo a stávalo se neprodejným. Lidl tak narazil na problém prodejců tohoto zboží, který dříve, kdy prodal doslova vše, co nabídl, neměl. Může se mu totiž stát, že se zaplní sklady a on bude muset prodávat s výraznou slevou. Proto teď raději tento sortiment redukuje, jelikož už je trh podle všeho nasycen.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments