Řízení večer a v noci bude v Česku omezeno. Spousta lidí nebude smět po setmění vyjet na silnici

Už je naprosto jasné, že Evropská unie to se změnami v pravidlech řízení vozidel myslí naprosto vážně. Tedy i na Českou republiku se valí změny, které si ještě před pár lety nedokázal nikdo představit. Spoustě lidí se to nelíbí, avšak je pravdou, že tato pravidla směřují rozhodně správným směrem. Dotknou se přitom jak seniorních, tak i juniorních řidičů, aby to bylo spravedlivé.

Řidičák jen na dva roky

V EU se právě teď řeší návrh, které upravuje podmínky řízení pro celou řadu řidičů ve všech členských státech. Mnohé autokluby však považují tato pravidla za velmi přísná, a tak se proti nim bouří. Ovšem i tady platí, že novinky lidé na začátku těžko kousají, ale pak si na ně zvyknou a všechno běží tak, jak má.

Každopádně se plánuje zpřísnění pravidel pro řidiče nad 70 let. Ti by se měli pravidelně podrobovat prohlídkám, ale také zkouškám, zda to za volantem stále zvládají. Důvodem je rostoucí počet nehod, které způsobují nepozorní či dezorientovaní důchodci. Řidičský průkaz by se jim měl vydávat jen na dva roky namísto dosavadních pěti, jak informuje server RTVS.

To se pochopitelně seniorům nelíbilo, a tak volali po tom, aby se orgány zaměřily i na mladší řidiče, kteří podle nich jezdí neukázněně a často i pod vlivem. Také pro ně se tedy chystají omezující novinky, které jsou více než zajímavé.

Foto: Shutterstock

Jak se to bude řešit?

Takzvaní noví řidiči, tedy ti, kteří mají řidičské oprávnění teprve krátkou dobu, by již neměli mít možnost vyjíždět do provozu po setmění, kdy je to přeci jenom rizikovější. Podle neoficiálních informací je to také proto, aby se zamezilo tomu, že si zajedou například do klubu, tam si dají pár drinků a potom usednou za volant.

Čtěte také: Téměř všichni Češi budou muset zpět do autoškoly. EU zjistila velký problém, musí se to řešit

Mladí lidé by tak po určitou dobu jednoduše nesměli řídit večer a v noci. Pochopitelně je ale otázkou, jak by se to kontrolovalo a vymáhalo, kdyby například někdo někde uvízl a potřeboval se dostat domů po setmění.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 24SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

36 názorů k článku “Řízení večer a v noci bude v Česku omezeno. Spousta lidí nebude smět po setmění vyjet na silnici

  1. Je to omezování osobní svobody a bezpráví!!! Je to nastavení stanného práva,jako tomu bylo v době okupace Němců!!!
    To je přesně obraz vlády Fialy, která neustále omezuje,zakazuje, lže a okrádá!!!!

    1. Brusel a spol to jsou jen fasisti. Brusel co vypustí z těch jejich tlam prolhanych nic nedokáži dotáhnout do rozumného konce . Jsou to stupidní fašisti kteří budou lidem jen zakazovat a přikazovat. Ty kurvy by nejraději diktovali lidem kdy mají chodit jít spát žrát a chcat.

    2. Hlavní problém je existence tisíců přeplácených úředníků v Bruselu ti se snaží dokázat svou užitečnost, ale místo toho lidem maximálně škodí. Chce to EU zrušit, nebo alespoň z Bruselu vyhodit 90% úředníků a snížit jim platy.

    3. Ač jsou fiala i ostatní členové vlády mentálně zaostalí, toto není jejich nápad, ale nápad nápad komise EU. Ostatně, parlament EU je z 90% zastoupen buzeranty a kretény. Za ČR jsou tam pouze tři poslanci, kteří jsou normální, ostatní zcela zapadají do zbytku.

  2. Co je to za kravinu? Myslíte, že přes dennebude bourat. Zas nesmyslné nařízení které přebírají z EU!

  3. Sečetl někdo jak se na nehodách podílí junioři, střední třída a senioři? EU nedělá nic jiného nez se jen roztahuje, přikazuje a zakazuje. Takhle vypadá svoboda? To je ještě větší omezování a diktatura než dokázali komunisti. Co nám ještě zakážou nebo nařídí? Myslim ze je čas si to nenechat libit. Ti naši Europoslanci pro nas nic nedělají!!! Jen se cpou ke korytum.

    1. Amen pravím.
      Bohužel.
      Pravda je hlubší a černější, než jsme schopní si představit.
      Lidská práva na minimu, spravedlnost nulová, vládní zvůle, evropská manipulace a přetváření lidí na otroky pod dohledem, to nová Evropa, moderní otrokářská společnost.

    1. Chtěl jsem zrovna napsat že už teď je tomu tak.
      Po sedmdesatce se každé dva roky chodí přece už teď…

  4. Jen chorý mozek tohle myslí vážně a píše o tom a zase Ti důchodci v 70.letech v autoškole a nejezdit večer.Koukam důchodci Vám mladým leží už dlouho v žaludku Mladší řidičei dělají větší karambol na silnicích než důchodci.Jezdi opilí pod drogami.Vzdyt všichni čteme jak je to tak důchodce nechte dožít celý život makali za pár korun abyVy mladý se měli dobře tak makejte taky ať se mají Vaše děti taky dobře

    1. Po čem H…o tak v tom je nám Amerika příkladem, tam jezdí neomezeně i v 95 letech, ale u nás budou senioři bez omezeni jezdit do důchodu a to je do 70 let a potom řidičák vrátit a šup do domova důchodců a to v tom lepším případě Čert aby vzal celou Evropskou unií a ty co takové nařízení podporují.

      1. Asi tak.. do důchodu jezdit můžete, protože vás to možná živí a jde nám to do daní a potom šup šup každé dva roky zaplatit nějakou tu prohlídku, ať to nemáte jen tak zadarmo. A kdyby to někomu nebylo jasné, tak se raději nikoho neptejte,protože tohle je nepochopitelné pro většinu normálních lidí, kteří jen kroutí hlavou nad tím., co si lidi na sebe umí vymyslet. Takže ” musíte věřit”, že je to pro naše dobro, možná to podpoří ještě nějakou dodatečnou studií , abychom to pochopili a potom přijdou na to, že bychom neměli jezdit bez povolení raději vůbec nikam, protože je to tak nebezpečné.

  5. Tohle už hraničí s debilitou. Na takovéhle nápady může přijít jen člověk zavřenej v blázinci.

  6. Mám pocit, že masmédia a jejich posluhovači nemají nic jiného na práci, než dehostinaci st. důchodců po všech stránkách .Nevím, zda je to na nějakou objednávku, nebo obecně šíření nenávisti vůči důchodcům, což by měl již být trestní čin.
    Nyní k ŘP.
    Po 70 letech se provádějí zdravotní prohlídky 1x za 2roky,což si myslím, že je dostatečné. Jinak si nemyslím, že zdravotní prohlídky amatérů jsou v 18 letech a potom, světě div se až v 65 letech?! dostatečné. V tomto období může dojít k závažné změně zdravotního stavu/diabetes mellitus,ICHS,epilepsie ap. /,a vlastně to nikoho nezajímá, ale důchodci jsou pitváni na kost!!!
    Také bych rád připomenul “odebrání ŘP doživotně”,těm arogantům,kteří opakovaně hrubým způsobem nedodržují pravidla silničního provozu, a vesměs způsobují těžké nehody, se smrtelnými následky.
    Zužovat tuto problematiku pouze na důchodce ,se mně jeví jako ubohé .

    1. Vystrašit, onálepkovat, vymýt mozky propagandou, rozhádat, rozdělit a pak spokojeně ty dva roky dovládnout, dochrochtat u koryt a “dát Česko dohromady” podle představ/zájmů USA-EU.

    2. A existuje odebrání řidičáku na doživotí? Ono existuje ani na rok. Stejně se jezdí bez něj. A je otázkou času kdy takový do někoho napálí. To jsou hlavně problémy které by se měly řešit. A k té evropské unii, poslední dobou dělá z lidí blbce. Já jsi myslím pryč od ní.

  7. Ať jde EU do háje..v noci je rozhodně bezpečněji.. následky jsou horší, když někdo zazmatkuje v denním provozu! Vymýšlí jen samé pí…nejen v dopravě.

  8. Jenom zase další debilita EU.Nechápu proč se vytratila logika a normálnost uvažování lidí.

  9. No hlavně že kdejaký kriminálník bez řidičáku jezdí o stosest a policie je bezmocná a obyčejný lidi budou šikanovat

  10. Škoda že nebyla Evropská unie před 50 léty, kdy jsme museli na vojně jezdit auty v koloně celou noc a na korbě 22 vojáků. Taky mi bylo 20. Teď mě chce někdo omezovat v řízení prý pro stáří, když dennodenně vidím jací experti sedí za volantem a je jedno jestli mladíci nebo tzv. středního věku. Někteří umí trochu jet na rovném úseku a jak dojde na serpentíny tak mají hned to hnědé vzadu a klidně jedou ve čtyřicítce přes plnou středovou čáru a je jedno jestli je zatáčka vpravo, nebo vlevo i když se to dá projet rychleji. Samotná kapitola jsou motocyklisti. Furt mají někam naspěch a tak se předjíždí za každou cenu. Přes plnou čáru, různé myšky a dokonce když už musí jet v koloně, tak se ukazují že jim to jede i bez držení řídítek a nebo jízdou po zadním kole. Jistě je spousta dalších míst jako Červenohorské sedlo a Skřítek, kde se sjíždějí borci nejen z celé republiky, ale i ze zahraničí, aby se mohli vyřádit. Pak nevíte jestli máte s nimi soucítit a nebo si říci dobře ti tak, když vydite zničenou motorku a jezdci sténají bolestí zapasovaní ve svodidlech a spolujezdkyně to vždy odnese hůř. Než se k nim dostane záchranka, tak to může trvat i půl hodiny. Že se překračuje rychlost v obcích i mimo obec to ví každý a když se stane situace, že chcete v křižovatce z vedlejší vjet na hlavní, nikde nikdo a najednou rána, tak jste nedali přednost. A když se to najednou stane důchodci, tak jedině sebrat řidičák i když za to může idiot na hlavní, který překročil povolenou rychlost. Nedávný případ dodávka ve 100km rychlosti v obci se prý čelně srazila s autobusem v křižovatce a trefila se prý čelně do boku autobusu přesně doprostřed kloubáku. Dodávka přijela z nepřehledné zatáčky. Už podle fotek normální člověk pochopí, že to nebyla vina autobusu, ale policie byla opačného názoru i když řidič dodávky potvrdil že jel rychleji v obci než 100km/h. Stejně hloupě rozhodl i soud první instance a až odvolací soud dal vinu řidiči dodávky. Takže můžete jezdit podle pravidel a když se dostane vyřizování nehody do rukou neodborníků, tak to můžete odnést všechno vy, protože jste dodržovali předpisy.

  11. Po silnicích jezdí řidiči a hovada, bez rozdílu, jestli jsou to motorkáři, octaviáni nebo kamioňáci, já za 54 roků mám odkrouceno přes 3 a půl mil. km a ve svých 74 letech jsem ochoten si to rozdat s kdejakým chytrákem skupin B – CE,D

  12. Buzerace Bruselských byrokratů nemá mezí. Do čeho jsme to vstoupili? To vědět, když jsme tam vstupovali, tak byla většina proti. Vládnou tam vyhulené a zfetované mozky. I my máme v Evropském parlamentu sotva 4 normální zastupce. Mysleme na to při nadcházejících volbach do Evropského parlamentu. Pozor na Piráty, TOP a Starosty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *