Škoda chystá moderní verzi legendární dodávky 1203. Tvůrce velebí její praktičnost, bude Simply Clever

Automobilka Škoda v posledních letech významně rozšířila svou produktovou základnu a nezdá se, že by se chtěla zastavit. V jejím portfoliu už ale mnoho prostoru nezbývá. Něco by se ale přeci jen našlo, a to navíc s odkazem na historii značky. Škodovka ve své nabídce totiž, na rozdíl od mnoha jiných značek, postrádá standardní dodávku neboli minivan, jak se dnes moderně říká. Nemuselo by to ale trvat dlouho a Škoda by ji mohla zařadit do své nabídky. První návrhy totiž má hotové, a to rovnou pokračovatele legendární 1203.

Foto: Shutterstock

Nezapomenutelný a praktický vůz

Pravdou je, že automobilka má bohatou historii. Vznikla již v roce 1905 a od té doby vyprodukovala celou řadu modelů, které se staly legendárními a na které se již třeba dlouho nenavázalo. Proto vedení značky zadalo svým designérům, aby provedli moderní interpretaci některého z historických vozů.

Foto: Škoda Auto

Designér Daniel Hájek si vybral právě nezapomenutelnou Škodu 1203. “Bylo to vlastně moje první auto, používali jsme ho jako pracovní stroj na poli, už v patnácti letech jsem si ho mohl občas nastartovat a sem tam s ním po poli popojíždět,” vzpomíná Hájek pro server Auto.cz. Dnes už se přitom jen málo ví o tom, že tento vůz, který dlouhé roky fungoval jako model pro sanitky, měl také mnohé slabiny, na které si zejména profesionální šoféři často stěžovali. Šlo především o slabou motorizaci a častou poruchovost.

Foto: Škoda Auto

Praktické řešení v duchu Škodovky

Hájek je přesvědčený, že moderní Škoda 1203 by se v aktuálním portfoliu značky náramně vyjímala. Jeho moderní verze, jak ji designér navrhl, je totiž doslova ztělesněním Simply Clever řešení. Velkou výhodou je především velký vnitřní prostor a praktičnost takové dodávky.

Návrh moderní Škody 1203 je pochopitelně poplatný době. Bylo by naivní se domnívat, že automobilka bude vůz vyvíjet od samého počátku včetně veškerých komponent. Ale skutečnost, že je součástí koncernu Volkswagen, dává tomuto projektu velkou šanci na úspěch, kterou by jinak zřejmě neměl.

Designér Daniel Hájek. / Foto: Škoda Auto

V podstatě totiž stačí využít existující technologie používané v sesterském Volkswagenu Transporter a pouze je zabalit do škodováckého hávu. Ostatně, stejně se to dělá s dalšími oblíbenými modely značky, jako je Octavia, Superb nebo Kodiaq.

Nabízí se přitom také využití moderní Škody 1203 nejen coby užitkové dodávky, ale také v rámci aktuálního trendu speciální úpravy pro cestování, jako je například Volkswagen California.

Foto: Škoda Auto

Nenechte si ujít
Obchodní řetězce v České republice jsou už nějakou dobu pod velkým tlakem. Zákazníkům vadí, jakým způsobem se k nim zachovaly v průběhu inflační krize, které zcela zjevně zneužily ke zvýšení svých marží. Stále větší otázkou je přitom kvalita potravin, které se právě v těchto řetězcích prodávají. Ukazuje se, že nejde o moc dobré zboží a zejména ve srovnání s produkty prodávanými v Německu hodně kulhá. Nepříjemný nákup Některé obchodní řetězce navíc přicházejí s novinkami, které zákazníci nekvitují zrovna s povděkem. Doslova o pozdvižení se postaral jinak celkem oblíbený Lidl, který v poslední době hodně experimentuje. “Asi před týdnem jsem šel u nás do Lidlu na velký nákup. Naplnil jsem nákupní vozík doslova po okraj a šinul si to ke kasám. Tam mě ale trklo, že žádná není otevřená. Odchytil jsem tedy nějakou obsluhu u regálů a žádal, aby se zprovoznila alespoň jedna kasa,” líčí svůj zážitek pan Josef Král. “Na to mi ale dotyčná odpověděla, že teď se kasy rozjíždět nebudou a ať si nákup namarkuju sám u samoobslužné pokladny.“ Jenže to je opravdu zvláštní. Samoobslužné pokladny jsou primárně určeny k odbavení zákazníků, kteří mají pár kousků nákupu a rozhodně nejsou určeny k tomu, aby na nich někdo vyskládával velký nákup. V tomto případě se to ale stalo. “Celé mi to trvalo asi čtvrt hodiny a bylo to opravdu otravné,” říká pan Josef. Bude to nový standard? Lidl na základě obdobných zpráv ze všech koutů země skutečně připustil, že testuje nový systém. A sice, že bude obsluhované kasy v méně frekventovaných časech vypínat. Poukazuje však na to, že v případě větších nákupů by měla být kasa aktivována, byť se tak reálně třeba nestalo. Čtěte také: Lidl začal s prodejem solárních panelů na balkon. Elektřinu tak může mít zadarmo úplně každý Obchodní řetězec také odmítá, že by trpěl personální nouzí, o čemž mnozí ve spojitosti s omezováním provozu na pokladnách spekulují. Lidl přitom svým zaměstnancům platí nejlépe ze všech řetězců. Přesto však má značnou fluktuaci, jelikož práce je skutečně náročná. Foto: Shutterstock 1SdíleníSdíletTweet [...]
Situace je skutečně vážná. Snahy nejrůznějších organizovaných skupin dostat se do vašeho bankovního účtu totiž sílí. Neváhají investovat značné množství prostředků a úsilí k tomu, aby váš účet skutečně vybílili. A jak se ukazuje, úspěšní jsou nejen u důchodců, ale i zkušenějších uživatelů, kteří ale sofistikovanost celého podvodu jednoduše nemají šanci prohlédnout. Hrozí vám ztráta peněz Dosud se mělo za to, že rizikovým faktorem je především internetové bankovnictví, jelikož tam je možné poměrně jednoduše sestavit stejně vypadající přihlašovací stránku jako má kterákoliv banka v České republice. Zároveň se dá dobře vylákat i SMS kód pro potvrzení transakce. Naopak mobilní bankovnictví bylo dosud považováno za bezpečné, jelikož tam dochází k autentizaci obvykle v rámci aplikace. Jenže už i tam podvodníci cílí. Jak varovala Česká spořitelna, v obchodech s aplikacemi se objevily podvodné programy, které se vydávají za oficiální aplikaci George. Pakliže si je ale stáhnete, můžete velmi snadno odevzdat přístup k vašemu účtu podvodníkům. Aplikace totiž může získat velmi rozsáhlá oprávnění nad vaším telefonem, v důsledku čehož bude schopna dostat se úplně všude. Obrana je velmi složitá Bohužel je pravdou, že podobným praktikám se jen velmi obtížně brání. Pro mnoho lidí je obtížné rozpoznat autenticitu mobilní aplikace a domnívají se, že vše, co si mohou stáhnout, je nějakým způsobem prověřeno. Tak tomu ale být nemusí. Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou Obrana je v zásadě dvojí. Je třeba opravdu pečlivě zkoumat, co si do telefonuje stahujete, obzvlášť pokud jde o mobilní bankovnictví. Tam si ověřte i společnost, která aplikaci do obchodu nahrála. Následně velmi obezřetně zvažujte, jaká oprávnění aplikaci udělíte, pokud vás o to požádá. Raději buďte zprvu opatrnější, a teprve až se přesvědčíte o tom, že se přes ní skutečně můžete přihlásit ke svému účtu, tak oprávnění rozšiřte. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Jak známo, státní kasa je děravá jak řešeto a je neustále nutné ji plnit dalšími a dalšími příjmy. Pochopitelně lze vymýšlet nové povinnosti pro daňové poplatníky, avšak to je mimořádně nepopulární. Mnohem lepším řešením je posvítit si na určité šedé zóny, které dosud existovaly a byly víceméně tolerovány, avšak které by mohly přinést velmi zajímavé příjmy, kdyby se do toho úřady opřely. Mějte to v pořádku A přesně to se teď děje. Už rok platí nový zákon, o kterém mnoho lidí neví, ale který by na ně mohl opravdu nemile dopadnout. Jde o to, že nejrůznější internetová tržiště a bazary musí hlásit aktivitu svých uživatelů finančním úřadům. Zejména pokud jde o příjmy z prodeje určitého zboží. Bylo poměrně obvyklé, že se tyto příjmy příliš nedanily, k čemuž pochopitelně nikdo nevyzýval ani to nikdo neschvaloval, ale prakticky se to nevymáhalo, jelikož úřady neměly jak zjistit, kdo a za kolik co prodává. Jenže teď, díky rozhodnutí Evropské unie, musí tržiště data odevzdávat přímo na příslušné finančáky. Ty tak mají o poznání jednodušší práci, jelikož si data jednoduše srovnají s tím, co jim kdo tvrdí v daňovém přiznání. Jak už bylo uvedeno, platí to již rok, avšak žádné větší akce v tomto směru neprobíhaly, což se dalo vykládat jako určitá doba hájení. Teď by se ale lidé měli připravit na to, že se to bude řešit a do daňového přiznání, které se má odevzdat do konce března 2024, by rozhodně měli uvést vše podle pravdy a pochopitelně to také zdanit, byť to může být nepříjemné. Vycházejte z toho, že finanční úřad o vašich aktivitách dobře ví a čeká, co mu pošlete. Co vás čeká Pochopitelně to příliš nemusíte řešit ve chvíli, kdy jste za rok dvakrát prodali staré oblečení po dětech nebo něco obdobného. Podobně nahodilá činnost je v pořádku. Na těchto tržištích se však pohybují i lidé, kteří zde regulérně podnikají a mají pocit, že na ně nikdo nemůže. Opak je teď pravdou. Čtěte také: Klienty VZP čeká velká změna. Pozor, ať nepřijdete o všechny peníze. Mají na vás políčeno Pakliže byste své příjmy správně nedeklarovali, počítejte s tím, že kromě toho, že vám daňový úřad vyměří doplatek, napaří vám také pokutu, abyste si takové jednání napříště dobře rozmysleli. Ta přitom může být poměrně citelná a navíc upozorníte i na to, aby se pro jistotu podíval na vaše příjmy do minulosti, kde rovněž může najít nemilá překvapení. Foto: Shutterstock 16SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

68 Replies to “Škoda chystá moderní verzi legendární dodávky 1203. Tvůrce velebí její praktičnost, bude Simply Clever

  1. Je dobře, že Budem mít opět dodávku jako byla tzv 12003ka. Předlohou bude nejspíš VW Transportér i podvozková platforma s motory. Záleží také jak se k tomu postaví koncern VW. Cenová politika prodejnost misto výroby atd. Uvidíme jaká bude budoucnost.

  2. Bohatá historie, sesterský VW a jiné plky. Zase oduševnělý článek. Bohatá historie skončila, už před léty. Sesterský VW neexistuje. Žádná rodina s touto automobilkou. Myslím, že to jiný vztah. Vlastnický. A nějaký rozvoj? Jo myslíte k těm šitům na baterky. To potom áááno.

    1. Nechci vám brát iluze, ale VW by Škoda a vlastně celá republika měla líbat zadek protože v 90. letech dal Klausovo vládě větší úplatek než Renault a takže místo současné premiovky z toho není Dacie. A dneska živí celou republiku. To co vymysli chytrolini v Bruselu, za to VW nemůže. 1203 byla popelnice na kolech co nejela, netopila, hnila před očima a když se ji plivlo pod kola tak zapadla, gumy se sjíždely jako blázen, spolehlivost nula. Po revoluci toho nakoupil známej do firmy asi 10kusů a z Trnavy dojely dvě.

      1. To živení “celý republiky” je veliká nadsázka. Ale problém když to krachne, bude celý republiky, pak to zaplatíme všichni

  3. sice nyní rádi všichni hrají na retro vlnu, ale co jako tenhle hnusnej “moderní” paskvil má společného s 1203 ? Vůbec nic. Ani designově, ani svým určením. Blbost k nezaplacení…

  4. Pokud bude na elektriku, nebo dražší než půl milionu Kč, tak si to tady stejně málokdo koupí.

    1. jj každejch 100 tisích dělat motor stejně jako u š120 jenže u 120 tak neodcházela převodovka jak u 1203 .

  5. Ten tvar je děsný. Zepředu fujtajbl. Použijte raději krapet předělaný původní vzhled a pak👍.

  6. Neradujte se Wolsvagen dodávku zakáže vyrábět přece někdo nemůže konkurovat Transportéru

  7. Krásný design, ale motor 1,00 tříválec, nebo elektrika. Auto za milion a půl. Zábava pro pár milionářů sběratelů.

  8. Měl jsem tu “čest” řídit toto vozidlo. Výhody: relativně dost prostoru na náklad či posádku. Nevýhody: slabý a špatně zpřevodovaný motor, kroucení celého vozidla při jízdě, chování na sněhu, katastrofální nespolehlivost. Suma sumárum nechte ho v klidu hnít na vrakovišti a můžete z něho vzít jen základní tvar bez antispojleru na střeše. Škoda , bylo to asi nejnepovedenější auto z kterým jsem jezdil.

  9. Tak hele. 1203 byla debilní auto užitkovostí, výkonem, praktičností io extrémní poruchovosti nemluvě.
    Domnívat se, že VW jen tak něco pustí na platformě Transporteru ven, může jen debil. Tento “designér” mi připomíná jednoho z mnoha, kterých je plný internet a látaj na svých počítačích nereálné vozy. Už jen ta kola jsou taková píčovina, že bych mu zfackoval držku, až by mu chytnul límec. Dobytek jeden.

  10. já osobně se na typ tohoto auta od Škody těším.
    jako malý jsem snil o tom, že to bude větší vůz pro větší rodinu z české dílny…LM

  11. Jen doufám, že to nebude moc podobné té studii, protože to je strašlivej pekáč, kterej připomíná 1203ku jenom se zavřenejma očima a otočenej zády.

  12. Kéž by to Š1203 připomínalo co nejméně. To bylo již při uvedení na trh zastaralé auto. Pamatuji si doby, kdy z osmi zakoupených kusů sanitek nedojelo ze Slovenské fabriky do Prahy šest vozů.

  13. Dodávky mám nejraději. Nooo konečně to někoho ve škodovce napadlo. Já už 10 let volám po české dodávce. Pokud bude solidní cena uvažoval bych nad koupí.

  14. To to trvalo , něco podobného tu mělo být dávno . Hlavně ať je tam dost místa a kvalitní pohodlné sedadla. Ať se to podaří.

  15. Bohužel , ale nadpis je zavádějící. Škoda zatím nic nechystá a možná o tom uvažuje… Návrhy jsou hezké, ale nejde o práci kterou by zadala sama automobilka, ale o vlastní iniciativu autora. Bohužel musím říct “bohužel”…

  16. Zdravím. Skodou 1203 jsem se najezdil dost. Konstrukce za dob KOMARU byla dobra. Zůstal bych u posledního prototypu s dieslovým motorem ,co jestě vyjely z výrobní linky. Větši modernizace by byl jen drahý úlet této doby. Takové normalni auto pro chudý.Startovní cena by mohla začínat od 180 000kč.Jinak se do toho ani milý výrobci v Mladé Boleslavy nepouštějte!!!! Ten návrh co propagujete,jak už psal kolega v kometaři,tak měl pravdu(Píčovina).

  17. Tohle nemá šanci na existenci. Směšná vize “designera” bez opory ve výrobní a prodejní kapacitě. Jde do kategorie vozidel vyzrálých konstrukcí na přesyceném trhu. Kdo a proč by si něco takového pořizoval, když je k dispozici spousta relativně laciných typů (díky velkým výrobním sériím), zatímco toto takové sériovosti nemá nejmenší šanci dosáhnout. Takže naivní blábolení o ničem.

  18. Pak do toho dají tříhrnek 1 litr obsah a já padnu smíchy. Škoda = škoda slov (předražený šrot).

  19. Však úplně stejně vzniká i transportér, vezme se Ford custom a všechno se to strčí pod kastli transportéru.

  20. Dvanácettroska byla podobný “rodinný zlato” jako celá Škoda, Avia a Liaz. Když si na tu hrůzu vzpomenu, je mi na blití. Neméně stejně na blití je mi z lidí, kteří tuto dobu rezatejch línejchnetopících pekáčů velebí.
    Doufám, že ta nová 1203 bude s motorem, neshnilá a imr neposjaná…

  21. Dvanáctsetšrotka, ostuda našeho užitkového automobilismu. A to nový je taky pěkný paskvil.

  22. Doufám že zůstanou věrni tradici a tato nová dodávka bude stejné jako její vzor Škoda 1203, jediné čtyřstopé vozidlo na světe!

  23. jistě praktické ale ten desing to je hrůza to se tý starý vůbec nepodobá to je humus neříkám třeba drobnej lifting místo kulatejch svítilen zaoblený obdelníky nebo trošku vetší sklon předního okna kuli airodinamice ale tohle je k nepoznání

  24. Větší šrot jsem za svůj život neviděl. Něco jsem s ní najezdil, povětšinou po okreskách a lesních cestách. Poruchy byly věčný problém. Na tom autě bylo vše slabé. Nápravy, převodovka, motor, karoserie atd. O tom by se daly psát romány. Ta nový vypadá dobře ale když tam seknou ten tříválec tak to bude opět ta stará, klasická dvanáctsetrojka.

  25. Kreslíř ilustračního obrázku zřejmě velmi miluje alu-kola – nejdůležitější součást moderního vozu…
    Takže je potřeba říct, že takhle to auto určitě vypadat nebude.

  26. Tak to je neuvěřitelný HNUS!Vůbec nechápu,proč si budou hrát na ,,1203″.Hnusný by to bylo i s jiným jménem,ale tohle tomu teda nasadilo korunu! -_-

  27. Nová 1203 proč ne i čeští pracovníci se podíleji na nových typech .Bude aspoň větší sortiment nebo nás Hunday pŕeválcuje.

  28. Š 1203 byla líbivá, ale jinak ve srovnání se Žukem, nebo Barkasem byla nic moc. Za volantem bylo místa jako v krabici od banánů, zadní náprava byla konstrukčně z roku +-1935 z “Lidušky”, motor (vrchový) byl z Rapida +-1936. ráno před výjezdem se mělo potočit “Štauferkou” na vodní pumpě o půl závitu a během dne každých 30km opět. Za dva roky byla zrezlá na prach, valník dřív.

  29. Myslím že domnívat se, že by VW souhlasil s použitím platformy Transporteru, je bláhové. Podle mě by to ani nebylo správě. Transporter je po mnoho generací legenda a nová “1203” by na to mohla vrhnout špatné světlo. Ikdyž těžko říct, VW používá Škodovku obecně k tomu, aby prodal svoji techniku patriotům a zarputilým příznivcům značky. Tomu autu sice v Boleslavi vždycky dají pořádně na frak, ale hlavně, že je na tom “slepice”. Já už po dlouhá léta preferuji originál – VW.

  30. Na tu dobu dobrý vůz, jenom slabý motor! Automobil byl celkem těžký, a motor se brzo unavil a měl časté poruchy…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *