Učitelka dala žákovi třetí třídy pětku, přestože měl všechny příklady správně. Své pochybení odmítla a žáka ještě zesměšňovala

Lidé na sociálních sítích se pohoršují nad dalším příkladem zvůle českých učitelů. Nechápou, jak je možné, že v tuzemském školství nadále existují učitelé a učitelky, jejichž cílem je zjevně žáky ponižovat a šikanovat, namísto toho, aby jim pomáhali a byli pro ně důležitými průvodci v rané fázi života.

Učitelka žákovo řešení nepochopila

Na facebookovém profilu Líný učitel zveřejnil jeho správce Robert Čapek další z příkladů, co se v českých třídách a lavicích odehrává. “Obrovské množství učitelů na všech stupních škol hodnotí úplně stejným způsobem – za jednu chybu stupeň dolů. Trestají chyby. Jenom to prostě v testu osmáka nevypadá tak stupidně, jako v písance druháčka,” upozornil na úvod Čapek, který tímto příspěvkem navázal na předchozí příklad učitelské zvůle, který vyvolal mezi rodiči obrovský ohlas.

Dnes Vám ukážu test, kdy učitelka naprosto ignorovala, že má žák VŠECHNY PŘÍKLADY SPRÁVNĚ a dala mu pětku. Žákova chyba byla jen v tom, že namísto pěti výsledků na řádku uvedl čtyři a jeho správné výsledky jsou tedy posunuté. To každý vidí na první pohled. Jak pitomá byla reakce učitelky, posuďte sami. Dokonce píše “11 chyb”, ale to je lež,” popsal profil Líný učitel, co se stalo tentokrát. Na fotografii úlohy ze 6.10. se můžete podívat v příspěvku.

Zesměšňovala žáka třetí třídy

Někdo by mohl namítnout, že i něco takového se přepracované učitelce může stát. Dobře, ale v takovém případě by měla uznat chybu a žákovi se omluvit. Jistě by tak nepřišla o autoritu, ale získala by body sympatie. Jenže učitelka své očividné pochybení uznat odmítla. “Když se maminka otázala na smysl té známky, před celou třídou pak učitelka žáka zesměšňovala, že to je stejně jen jeho chyba a vzkazovala po něm mamince, ať se “uklidní”. Jde o žáka třetí třídy,” uvádí Čapek.

Uživatelé v diskuzi přitom souhlasí s názorem, že děti na prvním stupni by měly mít svou učitelku především rády. V žádném případě by pak neměly být podobným způsobem odrazovány od studia. “Bohužel školu, obzvlášť na prvním stupni, dělá především učitel. Taky jsme měli tu “čest” narazit na podobnou paní učitelku. Výsledkem bylo naprosté znechucení celé školní docházky. A perlička na závěr. Po jejím odchodu mi byl konečně že strany školy přiznán její nevhodný až šikanující přístup k dítěti.. Škoda, že se v příspěvku nemůže uvádět alespoň škola, třeba by pak byla větší možnost zlepšení,” napsal uživatel Ká Zet.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 49SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

55 názorů k článku “Učitelka dala žákovi třetí třídy pětku, přestože měl všechny příklady správně. Své pochybení odmítla a žáka ještě zesměšňovala

        1. Nechodil. Ten je zmatenej jak včela, stačí si přečíst ten nesmysl, co vyplodil o pár příspěvků níž. Nemá to ani hlavu, ani patu.

    1. Prober se, na prvním stupni by asi žáček nezvládnul obšlehnout celou písemku aniž by si ho učitelka nevšimla. Pokud si ovšem nebyla při hodině odskočit na cigárko…

    2. Tato varianta nebude populární, lůza si ráda plivne na kantora, od Plyšáku totiž může a často toho zneužívá..

  1. Tak hlavně aby maminka za pár let neomlovala synáčka, že na tom semaforu ještě před chvílí svítila zelená a on se taky jenom přehlédl.

    1. Ale on se nepřehlédl, jen se mu to prostě nevešlo na řádky. Vždyť je to celé jen posunuté, ale pořadí je správné. Jsem schopen pochopit, že to na první dobrou nepochopila, ale pokud ho pak ještě zesměšňovala, tak se těžko divit, že přijde “agresivní” rodič to řešit.

      1. Jestliže má místo pěti výsledků v řádku jenom čtyři a zadání bylo pět v řádku, je to prostě špatně. Ale chápu, přesnost a důslednost se v dnešních mladších generacích nenosí. Jenže třeba v mojí práci by podobné přepsání o řádek mohlo stát lidské životy.

        1. Jenže vy nejste ve 3. třídě. Ono třeba kdybyste ve své práci spočítal špatně 49:7, tak to může být taky nebezpečné, zatímco ten třeťák se to teprve učí a nic se neděje. Dítě není malý dospělý! A klidně mu mohla dát 5 za úpravu, ale ne za výsledky, protože ty jsou prostě správně a to se okecat nedá.

          1. Právě, že se to učí. V životě mu taky nikdo nic neodpustí.Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš.

  2. učitelum se přidává plošně at je hlupý,nebo jen tak že učí,arogantní,blb a výsledek jelito učitelky ředitel měl okamžitě skončit!

    1. Můžete mít pravdu, ale já znám i naprosto opačnou situaci. Na soukromé Střední odborné škole v H…musí odmaturovat i debil, protože přináší do školy peníze. A kantor buď stáhne o… a drží hubu, nebo odejde. A dovolím si tvrdit, že situace je stejná ve většině soukromých škol.

  3. Žák dostal 5 z testu z Fyziky, protože neměl papír formátu A5, pak byl vyzkoušen ústně ve stejné hodině a dostal za 2. V žakovske ma tak za jednu hodinu dvě známky.

    1. Trošku mě mate ta žákovská…
      Když už vaříš z vody, tak si aspoň sežeň informace, že žákajdy už dávno nejsou.
      Tím nepopírám, že je možná ta absurdita, co jsi popsala, ale že se to stalo teď nějakému žákovi, kterého znáš, tak to ti nejde věřit.

      1. 😀 tak to jsi trošku mimo, naše obě děti žákovskou normálně mají, 1. a 5. třída. Ano, mají (jeden od loňska, druhý samozřejmě od letoška, ale škola je opravdu teprve letos zavedla) i Bakaláře, ale klasickou papírovou ŽK mají. Tak možná, než začneš někoho obviňovat, zkus si ty informace nejdříve sehnat sám. Díky.

  4. Mám osobní zkušenost s úrovní významné části pedagogického sboru na gymnáziu v nejmenovaném městě. Předvádějí doslova šílenosti. Okopírují z wikipedie celé stránky o daném problému ( např. o filozofických směrech, historických obdobích, ale též i z jiných předmětů), ty studentům předčítají z prezentací bez jakéhokoliv vysvětlování použitých pojmů nebo souvislostí a následně se “samozřejmě” znalosti ověřují v písemkách. Často se stává, že studenti píšou i tři písemky v jednom dni. O zásadách pedagogické práce podobní učitelé snad nikdy neslyšeli. Komenský se prostě obrací v hrobě…

    1. A co čekáš? Na pajdák jde spousta pitomců jen proto, aby měli nějaký titul, aby neměli jen gympl a nebo proto, protože ve skutečnosti je žádný jiný vysokoškolský obor nebaví. A hlavně tam by museli i něco z toho oboru nejen umět, ale i předvádět.
      Tady to máš ve směs jen teorii a mnoho tady těch super nových učitelů přijde s ideály, jak to žákům natřou a řídí se pravidlem – učitel je ten, co je o kapitolu dál, než student.

      Už já před x lety jsem zažil v naší třídě, že borec, který ovládal v té době PHPčko lépe, než učitel, tak se s ním neustále hádal, protože učitel věděl o tom kulové a borec už si sám vydělával. Výsledek byl ten, že mu dával špatné známky no a borec při přezkoušení prokázal, že učitel ví o tom hovno a obzvlášť ho ztrapnil, když učitelovi hacknul jeho vlastní zadání 🙂

  5. Ve třetí třídě by se opravdu neměly řešit situace, že se k vůli moc velkým písmenkům nevešlo žákovi pět čísel na řádek. Druhá věc je, že ta učitelka může být opravdu tak alternativně myslící, že to prostě nebyla s to poznat. Většina vyučujích matematiky je v podstatě na svěrací kazajku, i na středních školách.

    1. Ruku na srdce – copak lékaři jsou na tom v průměru lépe než ti matikáři? Kolik z nich rozezná rozdíl mezi neplatností nějakého tvrzení a neexistencí či neznalostí jeho důkazu? Kolik z nich se drží primitivních diagnostických schémat, které když selžou, z pohodlnosti svádějí potíže pacienta na krční páteř nebo jej posílají rovnou k psychiatrovi?

      On je to spíš takový bludný kruh, v jistém smyslu se “zápornou” zpětnou vazbou, která zhoršuje všechno. Učitelka je patrně přetížená, vyhořelá a studovala někde, kde to také nejspíš nebylo ideální. Její žáci pravděpodobně získají hluboce zakořeněnou nechuť k matematice. A nedej Bože, aby ji pak některý z nich musel z nějakého důvodu učit…

      Cesta z toho není jednoduchá – snad jen, když větší množství lidí udělá mnohem víc než musí a o hodně líp, než jak jsou za svou práci placeni.

  6. Dobrý den, je pravda, že jsou výsledky posunuté. Na druhou stranu, když máte opravit 25 písemek, nemusíte si toho všimnout. Přitom je třeba si všimnout, že paní učitelka ke každému příkladu dopsala, jak znělo zadání – to znamená, že práci rozhodně neodbyla. Naopak – doplatila na “úlevy”, kdy žákům dovolila zapsat pouze výsledek. Pokud by museli zapsat celé zadání, k chybě by nedošlo.

    Buďme lidští – i učitel je člověk. Nikdo z nás tam nebyl, a nevíme, jakým tónem podpořený žáček maminčiny výhrady paní učitelce sdělil.

    1. Sorry, toto je ale hodně chabé. Navíc pokud učitelka byla arogantní a neuznala takovou chybu i po testech, tak tam nemá co dělat.
      Za nás bylo normálním zvykem, že učitelka/učitel rozdali testy s tím, že řekli, ať se na to podíváme a kdyby se komukoliv cokoliv nezdálo, ať přijde a můžeme se o tom pobavit.

      Máš pravdu – každý nejen že může, ale naštěstí dělá chyby (proč píšu naštěstí, tak to je jasné každému, kdo kdy někoho učil), ale jde o to, jak se k tomu každý postaví.

      Pokud žák udělá chybu a řekne – je mi to u pr*ele, tak pak nezbývá, než tam poslat i toho dotyčného žáka.
      Pokud žák udělá chybu a zkoumá, proč ji udělal a hlavně se z ní poučí, tak je na dobré cestě nejen, aby tu chybu neudělal znova, ale aby na sobě uměl i pracovat.

      To samé učitelka. Pokud udělá chybu a chová se výše popsaným způsobem, tak měla do 10 minut okamžitě vyklidit kabinet a modlit se, aby ji při odchodu ředitel ještě nenakopal do … hýždí.
      Naopak pokud udělá chybu a žák by věděl, že za ní může dojít i v takovémto případě a říct – paní učitelko, já to ale mám správně, akorát posunuté, tak by stačilo, aby řekla: “a jo, vidíš, nedám si po obědě viržínko” škrtne pětku a dá mu za jedna, tak nejen, že se nestane nic špatného ani posměšného, ale naopak tím namotivuje i zbylé žáky, aby si důkladně vše prošli.

      Proto to, cos tu napsal, tak je stejně na po čuni, jako přístup učitelky.
      Já třeba nejsem proto, co tady píšou mnozí jiní nebo co bylo v textu, že je prý špatně, že co chyba, to stupeň dolů. Je to dobře, ale z toho důvodu, aby se skutečně oddělila jednička třeba od dvojky. Pak je problém, že společnost nepřijímá nic jiného, než jedničky a pětky.
      Jak chceš pak motivovat ty, kteří mají písemku bez chyb, aby se stále a ještě víc snažili, když uvidí, že dostanou jedničku i ti, kteří mají třeba 3 chyby…. No samozřejmě, že to má pouze demotivační účinek, protože proč by se měli snažit, když ti druzí jsou na tom úplně stejně, jako oni, i když ti první jsou lepší?
      V tomto je ta společnost také zvrácená – neustálý ohled na nějaké slabší prvky, ale totálně kašleme na výjimečné a silné články.
      To je ovšem druhé téma.

      Když se vrátím k tomu nesmyslu, cos napsal, tak se nad sebou zkus nejdřív zamyslet, než něco takového plácneš. Po žákovi, rodině a všech bys chtěl “lidský přístup” a proč stejným metrem neměříš učitelce? Kde ta má lidský přístup?

    2. Je mi líto, je od toho placená. Já udělat takovou chybu, tak budu velice, ale opravdu velice zkroušený. A hluboce a pokorně se omluvím i tomu třeťákovi. Druhá věc je, že pokud jsou první 4 výsledky dobře, a pak je vše špatně, tak by to mělo praštit do čumáku i člověka po absolutoriu ZŠ, natož vysokoškoláka, navíc se vzděláním zaměřeným na děti (ve smyslu, že je tam něco v zásadě špatně).

    3. No, ono se na to dá nahlížet i jinak – pokud jim dovolila psát jen výsledky, tak je přece úplně jedno, na jakém řádku jsou, jde jen o pořadí, takže tím spíš by to pro ní mělo být pochopitelné.

  7. Na základní škole jsme měli všechny kategorie učitelů. Od opilých hysterek, přes holky osahavající slintaly až po učitelky, co by se kvůli dětem nechaly mučit. Měli jsme všechny kategorie žáků až po opravdové vyvrhele. Z toho papíru se absolutně nedá nic soudit a vynášet nějaká stanoviska.

  8. JAKO SORRY. Osmák má takový zápis? Je to podvod. To jako řeší osmák příklady 10×2 nebo 7×3 ? 😀

  9. Tady byste ale mohli tu školu a učitelku jmenovat. Už proto, aby se ta učitelka k tomu mohla taky vyjádřit.

  10. Jako pokud je toto skutečně reálný učitelkou opravený test, tak ta osoba nemá na škole co dělat … maximálně tedy by měla vyfasovat koště, kýbl a hadr a místo učitelky přejít na kosmetičku podlahových ploch.
    Jako za tohle chtějí učitelé ty peníze a cítí se nedoceněni? Směšné.

  11. taky jsem to kdysi zažil s učitelkou Pavlíkovou na Norbertově, jelikož jsem nepatřil k jejím oblíbencům

  12. Nikdo není neomylný a ne všichni učitelé jsou na nějaké super výši, stačí se podívat, co v posledních letech berou Pedagogické fakulty ke studiu za žáky. Stačí vidět jejich vysvědčení ze středních škol a je jasné, že mnozí by vůbec neměli jít na VŠ. Na druhou stranu drzost některých rodičů je naprosto neakceptovatelná. Svými neustálými neodbornými ataky znechucují budoucím učitelům jejich práci, kdy v naprosto jasných věcech stále obhajují své dítě. S ním nepracují, nevychovávají, jen mu kupují za nic dárky, a pak vinu házejí na učitele a školu. Je jasné, že se tam žádný super učitel v těchto podmínkách nepohrne!!

    1. Ano, určitě máte minimálně z části pravdu. Ale pravdou také je, že právě ti mladí mají často pocit, že i rodiče jsou jejich žáci nebo podřízení a tak k nim přistupují.

  13. Zažila jsem se synem, pravda v osmé třídě . V řádku pár čísel a výsledek. Když jsem namítla že to má dobře odpověděla mi učitelka že mu chybí postup. “Ale tady ta řada čísel, to je zkrácený postup” řekla jsem a paní učitelka pronesla neuvěřitelnou větu – “NO JO, TAKHLE MŮŽETE UVAŽOVAT VY NEBO JÁ ALE NE ČTRNÁCTILETÝ KLUK”

  14. normální, znám učitelky, které děti vyloženě mučí, rvou na ně, jedna chyba a hned si looser. žádná koncepce. komunismus. naštěstí naše učitelky jsou v pohodě, krásně zajímavě naučí, děcka se ráno těší do školy, jsou tam raději než doma 🙂

  15. Dcera dostala za 3 z výtvarky za malůvku mimozemšťana,prý takhle
    mimozemšťan nevypadá.To p.učitelka přece musí vědět.

  16. Dívám se na poznámky níže a nestačím zírat. Tolik tupých lidí, co se naučilo psát na klávesnici! Obhajovat učitelku v tomto případě může jen omezenec.
    Mám syna, chodí do třetí třídy. Vidím, jak se učitelka dokáže mstít pokud se řekne něco, co dělá s dětmi špatně. Ale tento případ je zrůdnost, takto toho žáka duševně odrovnává. Já na místě rodičů bych zvažoval výměnu školy..
    Pro ty co tady uvádíte, že kluk možná špatně opisoval: on ty výsledky má dobré, učitelka jednoduše šla jako robot, tak jak se to dnes učí. Nepřemýšlí a hlavně: není pedagog!
    Ano, je možné, že úkolem bylo napsat vždy pět odpovědí do jedné řádky a toto kluk nezvládl. Ale toto by se mělo maximálně zhodnotit způsobem, že výsledky za jedna, nepochopení otázky pět, celková známka tři. I toto by bylo spravedlivější, než pětka. A vysmívat se veřejně dítěti může jen ubohý člověk, ne pedagog.

  17. Nejde mi ani o to, zda učitelka udělala chybu nebo to opravila správně, ale spíš o tu jednostrannou prezentaci této záležitosti. Z vlastní zkušenosti všichni víme, jak se dá pravda podat a jak tedy můžou být pravdy diametrálně odlišné podle toho, kdo a jak je prezentuje.
    I bych se vsadil, že rodič s učitelem v tomto případě vůbec nekomunikoval a tichou poštou se to nafouklo – hlavně ta část o arogantní učitelce.
    Co já potkávám za učitele, tak jsou všichni naopak rozumní a na prvním stupni (i ve školce) navíc velmi ochotní.
    Vzpomínám si, že jsem na škole při písemce napsal 2odmocninu z 1849 z hlavy – bez výpočtu – učitel mi to podtrhl, že jsem to musel opsat – když jsem mu ukázal ve cvičebnici, že jsem si to včera doma cvičně počítal a tudíž jsem si to náhodou zapamatoval, tak se mi omluvil. Ale tehdá nebyl internet a já to nemohl vyvěsit na FB a obvinit učitele že mne obvinil z podvodu.

  18. Nevím co se dělo v hlavě učitelky. Ale dnešní česká společnost je nastavena na formu nikoli obsah -ten je brán jako nutné zlo. VIz přijímačky na střední školy . Různá rozhodnuti správních orgánů a soudů a pod.

  19. celé školství je moloch jako zdravotnictví, něják to funguje jako celek, ale v některých naprosto jednoduchých bodech očividně selhává a strašně pomalu napravuje své chyby, hlavním cílem je digitalizace aby mohla nastoupit totální kontrola a zotročení lidstva

  20. Dovolím si oponovat. Zadání je součást příkladu a v průběhu školního života bude počítat i složitější příklady, než malou násobilku. Pokud si už ve třetí třídě zvykne, že “vlastně vcelku pohoda”, tenhle přístup mu pak už zůstane, jak v rámci školního, tak profesního života.
    A vaši filosofii “on dostal pětku, taková hrůza!” taky nechápu. Pětka za hovadinu mu život nezničí. Naopak má jedinečnou příležitost poučit se ze svých chyb a odteď už bude navždy pořádně číst zadání. Pokud se mu poštěstí dělat někdy TSP na vysokou školu, bude se mu to hodit. Škola není tréning jenom na malou násobilku, ale i na tyhle schopnosti a dovednosti.
    Já si kdysi v sedmičce v dějepisu zakládal na tom, že nikdy nedostanu nic horšího, než jedničku. A v jedné písemce jsem neotočil zadání na druhou stranu, takže mi tři odpovědi úplně chyběly. Od té doby pořádně čtu zadání a pro jistotu otáčím i na druhou stranu papíru. Deprese z toho nemám a věřím, že duševně zdravej jedinec je ani mít nemůže.

    1. Víte že se ve škole používají i materiály do kterých se nesmí psát? Pokud jim řekla že mají psát výsledky, což je celkem pravděpodobné, tak není důvod aby to opisoval celé.

  21. Já hlavnê nechápu, jak může učitelka dát zadání, kde má žák napsat nějaké výsledky, u kterých není žâdný příklad. Takové cvičení opravit nejde, natož z něj dát známku. Takhle se matematika vyučovat nedá. Dalo by se to pochopit, pokud by např. žâk doplňoval nějakou tabulku, v žádném případě ale nelze psát samotné výsledky takto na řâdek v sešitě a pokud to paní učitelka takto zadala, měla by vrátit diplom, pokud nějaký má.

  22. Znám pár takových “učitelek”. A jsou to shodou okolností ty správně kvalifikované absolventky PedF…

  23. Učitel učí a určuje jak má dítě s učivem zacházet. Pokud má rodič problém s učitelem, musí najít odvahu a řešit to s učitelem a nezatahovat do toho děti nebo laickou veřejnost. Je to fňukání na špatném hrobě a může se to snadno obrátit ke zneužívání. Tohleto je typický příklad, jak se to nedá vyřešit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *