V Německu před časem zakázali naftová auta ve městech. Teď se ukázaly výsledky, není to nic hezkého

Naftová auta byla nedávno v Německu podrobena útrpnému právu. Německá krusáda proti dieslu dosáhla nové úrovně. Tehdy některá vybraná města v Německu zakázala vjezd vozidel s naftovými motory do svých center. Hlavním argumentem bylo údajné snížení emisní zátěže. Výsledky tohoto experimentu jsou více než směšné.

Německý ekofanatismus funguje jako bumerang

Naši němečtí sousedé za posledních pár let stupňují svou zelenou politiku. V některých případech až nad chápání běžného smrtelníka. A v případě že nějaká přehnaná snaha neuspěje, je na místě zatloukat, mlžit a dělat hloupého. To vše se týkalo i experimentu v německých městech.

Samotná myšlenka je jistě chvályhodná a dá se zamaskovat ušlechtilou snahou o zdraví obyvatelstva. Menší provoz starších aut znamená menší zátěž pro plíce německých občanů. Pomineme-li kolik to způsobilo komplikací lidem, kteří dojížděli svým starším vozem za živobytím, ukázala se jiná věc. A to že stará naftová auta nesou na celkovém znečištění zanedbatelnou vinu.

Ani při koronakrizi se emisní zátěž nezměnila

Kampaň navíc probíhala v době, kdy většina provozu a průmyslu byla utlumena koronavirem. Průmyslové podniky a kamionová doprava, dva největší znečišťovatelé, zastavili provoz a očekávalo se masivní snížení emisní zátěže. To se ale nestalo.

Po dobu trvání těchto nařízení měl na starosti měření emisních hodnost Německý federální úřad pro životní prostředí. Žádné snížení znečištění ale tato instituce nezaznamenala. Paradoxně se na některých místech znečištění uhlíkem a dusíkem ještě zvýšila. Argument pro tuto skutečnost ještě stále nemáme, ale je jasné že naftové motory starších vozů na tom vinu nenesou. Celá tato šaškárna byla tedy zbytečná, zkomplikovala lidem život a stála miliardy euro. To už ale nikde uvedeno nebylo.

Foto: Shutterstock

Zbytečnost kampaně přiznal i ministr

Nesmyslnost těchto nařízení uznal německý ministr dopravy, který uznal zbytečnost podobných opatření. Je jasné, že rostoucí počet aut znamená velký problém pro životní prostředí i pro celkový životní prostor. Parkovacích míst je stále větší nedostatek a cestování se prodlužuje z důvodu většího počtu vozidel na silnicích.

Důvěryhodnosti naftových motorů nepřispěla ani aféra Dieselgate, která mnoho zákazníků od nafty naprosto odradila. Do popředí se tedy dostal benzín a elektromobilita, jejíž přínos je momentálně víc než diskutabilní.

Foto: Shutterstock, zdroj: Reuters, Clean Energy Wire

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments