V USA dochází toaletní papír. V obchodním řetězci je k dispozici už jen “na příděl”

Spojené státy americké se potýkají s výpadky několika druhů zboží, což je dáno zejména rozbitím logistických řetězců v covidové době. Velmi vážná je situace například s dodávkami toaletního papíru, které jsou v posledních týdnech nedostatečné. Zásoby obchodních řetězců se proto tenčí, jak upozorňuje televize CNBC. Významný řetězec Costco tak už přikročil k málokdy vídanému kroku, když omezil prodej nejen toaletního papíru, ale také papírových ubrousků či úklidových potřeb. Zákazníci si tohoto zboží mohou koupit pouze určité množství. Více jim obchodník neprodá.

Došli řidiči

Důvodem jsou problémy v dopravním řetězci a znovu sílící vlna epidemie covidu-19, kterou se v zemi nedaří dostat pod kontrolu navzdory poměrně vysoké proočkovanosti. Ukazuje se však, že koronavirus si umí najít cestu i ve společnosti, která je z více než 60 % proočkovaná. Prezident Joe Biden tak už nařídil větším firmám, že jejich zaměstnanci se budou muset očkovat povinně.

S dodávkami toaletního papíru a dalšího zboží přitom nemá problémy pouze Costco. Obchodním řetězcům a jejich partnerům se nedaří zaměstnávat dostatečné množství řidičů, kteří by zabezpečili bezproblémovou přepravu zboží. Jde o postcovidový fenomén západního světa: zmizeli pracovníci. Podle informací Costca nejsou výjimkou ani třítýdenní zpoždění v dodávkách objednaného zboží.

Prázdné regály s toaletním papírem v USA. Obchod musel prodej omezit. / Foto: Shutterstock

Vrací se panické nákupy

Zboží se dostává do skluzu už v přístavech. Firmy nemají dostatek přepravních kontejnerů a situaci navíc zhoršuje i koronavirová epidemie. V mnoha státech na celém světě pak chybí řidiči kamionů,” uvedl pro CNN finanční ředitel společnosti Costco, Richard Galanti.

Svým způsobem se tak vrací fenomén panických nákupů, kdy se lidé snaží zásobit zbožím, které může být brzy nedostupné a tím problémy ještě zhoršují. Paradoxně loni, kdy epidemie započala, k žádným zásadním výpadkům v dodávkách nedocházelo. Dnes jsou ale mnohem častější.

Nejde přitom o jediný problém, který musí zákazníci a obchody řešit. Dramaticky rostou také ceny zboží. Lidé se tak musí připravit na vlnu zdražování zboží základní potřeby.

Foto: Shutterstock

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments