VW nenápadně couvá od elektromobilů. Novinky odložil o mnoho let a továrnu za 49 miliard už nechce

Ačkoliv oblíbená automobilka svou budoucnost stále vidí v elektrifikaci, většina pokusů o její zavedení skončila spíše neúspěchem. Jen vzpomeňme na VW ID.3, který se oproti očekávání nepředvedl jako prodejní trhák. Všeobecné nadšení pro bateriové pohony opadlo a drtivé kladivo reality neúprosně buší do křehkých vizí zezelenalých rádoby vizionářů.

Poslední pokus bývalého šéfa VW Herberta Diesse o transformaci VW na přímého konkurenta Tesly dopadl tak, že milého pána nakonec majitelé firmy vypoklonkovali ze dveří a silně zabouchli.

Obměna vedení VW začíná brzdit s elektrifikací

Židle po Herbertu Diessovi ani nestihla vychladnout a už se na ní uvelebila zadnice šéfa nového. Bývalý šéf Porsche Oliver Blum přijal nabízenou pozici a stanul v čele koncernu. A ačkoliv je to také člověk, kterému zelená politik není vůbec cizí, přeci jen si uchoval špetku racionality a ekonomického myšlení. A razantním způsobem začal plány svého předchůdce upravovat.

Diessovy plány byly označena za “nerealistické a neekonomické”. Primární projekt elektromobility zvaný “Trinity” byl posunut z roku 2026 na rok 2030 a to ještě ne s určitostí. Ostatní navázané projekty byly rovnou pohřbeny, případně poslány k ledu.

Foto: Shutterstock

Nová továrna zatím nebude hlásí firma

Plánování nové továrny přímo ve Wolfsburgu se také ukázalo jako liché. Nová fabrika za 2 miliardy euro měla maximalizovat výrobu nových elektrických vozidel, podobně jako automobilka Tesla. Nakonec se ale vedení rozhodlo celý projekt přesunout až do třetího šuplíku. Údajně by kapacita stávajících výrobních linek měla opětovnému spuštění projektu Trinity stačit. V interní zprávě zaměstnancům VW se dokonce píše, že firma v současné době využívá příležitosti analyzovat všechny projekty a plánované investice, včetně ověření jejich životaschopnosti.

Ač se tedy společnost navenek tvrdí že elektromobilita, stejně jako Sovětský svaz, je tu navždy, pomalinku od svých plánů ustupuje. Neumím si představit, že by prosperující firma skutečně vyměnila peníze za zelenou prestiž. A investovat do vozů mohutné peníze jen proto, aby na ně sedal prach někde v ústraní, to se jim asi úplně nechce. Peníze vždy zvítězí!

Foto: Shutterstock, zdroje: ttnews, Automotive News Europe

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments