Výroba Škody Superb míří do Bratislavy. VW nám v těžké době ukradl vlajkovou loď, pláče odborář

Dlouholetý vyostřený spor mezi vedením koncernu Volkswagen a odbory české Škodovky je u konce. Pro českou automobilku nedopadl pozitivně, protože výroba nejvyššího modelu značky – Škody Superb – nakonec skutečně v České republice skončí. Nepřesune se ale do Německa, jak se dlouho předpokládalo, nýbrž do slovenského závodu Volkswagenu v Bratislavě.

Vývoj bude probíhat v Čechách, výroba na Slovensku

O rozhodnutí informoval odborový předák Škody Auto, Jaroslav Povšík, který se dlouhodobě k podobným záměrům vyjadřoval kriticky. Nepřestal v tom ani nyní, kdy prohlásil, že VW mladoboleslavské automobilce ukradl nejziskovější vlajkovou loď. Samotná automobilka informaci nechtěla komentovat a označila ji za spekulaci.

Na světlo světa už ale zprávy pronikly z několika zdrojů. Podle nich se bude nová Škoda Superb vyrábět v Bratislavě od roku 2022. Ve stejném závodě se bude vyrábět také sesterský model Volkswagen Passat. Vozy tak budou ještě příbuznější než dosud. Zajímavé je, že vývoj obou modelů bude probíhat v Mladé Boleslavi.

Jedním z hlavních důvodů pro přesun výroby Superbu do Bratislavy mají být nižší výrobní náklady. To však Povšík zpochybňuje, protože je může prodražit například logistika.

Nový generální ředitel úřadoval

Škoda Superb se dosud vyráběla ve škodováckém závodě v Kvasinách. O samotnou zaměstnanost v této továrně se Jaroslav Povšík nebojí, protože zde pravděpodobně dojde k rozšíření výroby dalších modelů, mezi které patří další hodnotný model značky, Kodiaq. Může se sem částečně přesunout také výroba některých modelů z Mladé Boleslavi. Tento hlavní závod Škodovky bude potřebovat zvýšit kapacitu pro novinku, kterým je plně elektrické SUV Enyaq IV.

Podle Jaroslava Povšíka představenstvo Škody Auto za zachování výroby modelu Superb v České republice téměř nebojovalo. Částečně se tak naplnily obavy z příchodu nového generálního ředitele automobilky Thomase Schäfera. Automobilka po pár měsících s ním v čele přišla o vlajkový model, který předtím dlouhé roky proti tlakům Němců bránila. Povšík je přesvědčen také o tom, že roli sehrály aktuální opatření kolem koronaviru. Kvůli nim nemohl svolat efektivní protesty a stávky, kterých se prý Němci bojí. Domnívá se, že tak oportunisticky využili nelehké situace.

Odborář také prozradil, že se v Česku nebude vyrábět nová generace Seatu Ateca, o které se mluvilo jako o možné náhradě. Škoda si ale pravděpodobně udrží výrobu Kodiaqu, o jehož přesunu se také spekulovalo.

S nástupem Thomase Schäfera do vedení Škody Auto se spekulovalo také o tom, že se automobilka zaměří na výrobu levnějších a ne tak hodnotných modelů, aby mohla lépe konkurovat francouzským, italským či korejským značkám, které v posledních letech cenově přerostla.

Foto: Škoda Auto

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments