Zákon jako kladivo na nepoučitelné české řidiče. Nepředjedeš do 30 vteřin, máš problém

Asi nikdo koho autor zná nemá rád situace, kdy se začnou na dálnici předjíždět dva kamiony. Nedočkavý kamioňák z jakéhokoliv důvodu cítí touhu svého pomalejšího kolegu řidiče předjet. Pokud tedy jeden jede 85 km/h a druhý se ho “devadesátkou” snaží předjet, může trvat předjíždění dlouhou dobu. To samozřejmě na plynulosti provozu a klidu ostatních motoristů nijak nepřidává. U nás mohou kamiony předjíždět pouze na vybraných úsecích D1, D5, D8, D11 v čase od 6:00 do 22:00 hodin. Momentálně se uvažuje i o plošném zákazu předjíždění kamionů. Ještě dále jsou myšlenkami v Polsku.

Tvrdý chléb řidiče profíka

Už Ladislav Vodička ve své slavné písni vyzdvihuje klady a zápory povolání řidiče kamionu. Je to vskutku nevděčné povolání. Denně za volantem, neustále v pozoru a ještě se řadíte mezi neoblíbenou část běžného provozu na komunikacích. Přitom logistické kapacity kamionů není možné nijak nahradit. Až příště budete nadávat na kamion, uvědomte si, že obvykle převáží věci a potraviny, bez kterých se neobejdete. Slušné chování by tedy mělo být platné jak pro řidiče kamionů, tak pro “vodiče” osobních vozů.

Statisticky nejméně ohleduplní jsou údajně polští špeditéři. Možná i proto byla v Polsku navržena nová zákon ohledně předjíždění kamionů. Ten říká, že kamion může na vybraných úsecích předjíždět, nicméně pouze po dobu maximálně 30 vteřin. Jinak na řidiče čeká mastná pokuta. Návrh je jistě zajímavý, nicméně v něm vidím několik vážných zádrhelů.

Foto: Shutterstock

Nevymahatelný a nepoužitelný zákon

Averze proti zásobovací logistice je tedy na stejné úrovni jako u potratů a ateismu. Navíc by mě zajímalo, jak celý přestupek vymáhat. Policie by musela hříšníka chytit při činu, nebo by si měl řidič měřit sám měřit čas předjíždění a případně se udat? Co reakční čas? Jak říkají Cimrmani “Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré”. Musíme jen doufat, že podobného schématu se nechytne nějaký zoufalec, chytající politické body. Zbytečnou šikanu na silnicích si nezaslouží nikdo.

Foto: Shutterstock, zdroj: ŘSD ČR, PortalRidice

Nenechte si ujít
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Jde pravděpodobně o jeden z největších nešvarů současnosti, jen se o něm zdaleka nemluví tolik, jak by bylo potřeba. Vždyť se tu reálně ztrácejí peníze desítkám tisíc lidí, přičemž toto číslo pravděpodobně ještě poroste. Postihne to každého Nejrůznější organizované skupiny si rychle všimly toho, že Češi jsou stále obecně velmi důvěřiví a neočekávají, že by jim někdo chtěl udělat něco zlého. A na druhé straně slyší na nejrůznější výzvy k tomu, jak zhodnotit svůj majetek, případně slibované výhry. Různých metod, jak z lidí vylákat peníze, které už nikdy neuvidí, je celá řada. Tou nejjednodušší je poslat pod určitou záminkou SMS, která buď hrozí nějakým průšvihem nebo naopak něco slibuje. Připojena je výzva k akci, kde je třeba vyplnit osobní údaje. Na tom by ještě nebylo nic divného, pokud by mezi nimi nebyly i přístupové údaje k bankovnímu účtu. Pokud je odevzdáte, můžete si být jisti tím, že vám účet vyluxují. Podvody se to jen hemží na internetových tržištích, kde se Češi často pokoušejí prodat různé použité věci. “Měla jsem radost, že se mi na můj inzerát někdo hned ozval a že situaci rychle řeší,” říká pětadvacetiletá Míša, která prodávala starší dětské věci. “Okamžitě poslal odkaz na kurýrní službu, kde jsem měla vyplnit údaje včetně přístupu do bankovního účtu. Až potom mi došlo, jak moc jsem byla naivní.“ Přijdete o balík peněz Žena celkem přišla o 40 tisíc korun, které se podvodníkům podařilo z jejího účtu odčerpat, než banka transakce zablokovala. Podle České bankovní asociace bylo podobným způsobem napáleno téměř 70 tisíc klientů, kterým byla zcizena částka přesahující 1,35 miliardy korun. Na jednoho tak v průměru připadá enormní ztráta ve výši dvaceti tisíc korun. Může to být ale i podstatně více. Výjimkou nejsou případy, kdy lidé přijdou o stovky tisíc korun, respektive o veškeré celoživotní úspory. Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou Ačkoliv se banky situaci snaží řešit, z jejich pohledu mají vše velmi dobře zabezpečeno a zbývá tedy především edukace klientů. To je ale nikdy nekončící práce, jelikož jsou jich miliony a nejrůznější podfuky mají stále sofistikovanější podobu. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]
Vypadá to, že chystaná důchodová reforma se stane největším tématem příštích týdnů a měsíců. Ostatně, jde o zcela zásadní změnu, která se dotkne úplně všech. Vzhledem k tomu, v jaké šlamastyce se celý důchodový systém ocitl, je třeba provést skutečně dalekosáhlé změny na všech stranách. Do důchodu dříve Všeobecně to pochopitelně půjde směrem, který se lidem příliš nelíbí. Produktivní věk se prodlouží a důchodový věk naopak oddálí. Smyslem je to, abyste v penzi netrávili tolik času. Podle aktuálních propočtů se počítá s průměrem 21 let a i to bude podle odborníků dost možná třeba ještě zrevidovat, jelikož je to příliš mnoho, vezmeme-li v potaz, že pro odchod do penze je třeba odpracovat 35 let. Ovšem s tím, jak se bude věk pro odchod do důchodu prodlužovat, je třeba zohlednit i velmi náročné profese, kterých by se to týkat nemělo. V některých případech by si dokonce měly polepšit a odejít do penze dříve než dnes. Do důchodu půjdou zcela jednoznačně dříve pracovníci spadající do 4. kategorie podle metodiky Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. “To jsou práce, při nichž je vysoké riziko ohrožení zdraví, které nelze zcela vyloučit ani při používání dostupných a použitelných ochranných opatření,” uvádí web BOZP Info. Kdo tam spadá? Do této kategorie však aktuálně spadá necelých 20 tisíc lidí, což není mnoho. Ministerstvo práce a sociálních věcí ale už oznámilo, že dřívější důchod se bude týkat i řady profesí spadajících do třetí kategorie. Tam už jde teoreticky o téměř půl milionu zaměstnanců. Počítá se s tím, že dříve půjdou například zedníci, dlaždiči, obsluhovači důlních zařízení, montéři nebo pracovníci odvozu a recyklace odpadů. Překvapivě by se to mělo týkat také šéfkuchařů a kuchařů. Čtěte také: Jsem na světě 70 let, ale takhle špatně se mi ještě nežilo. Důchodkyně řekla, kolik skutečně dostává a co si myslí o tomto státě Je tedy vidět, že některé skupiny se do tohoto seznamu propracovaly a jiné nikoliv. Proč tam nejsou například pokojské nebo recepční, které také neustále stojí na nohou a vykonávají fyzickou aktivitu? Mnozí to zcela jistě budou považovat za nespravedlivé. Zároveň se tu vytváří skupina privilegovaných, a to často ne se zcela propracovaným argumentačním pozadím. Foto: Shutterstock, zdroje: SUIP, MPSV 4SdíleníSdíletTweet [...]

3 názory k článku “Zákon jako kladivo na nepoučitelné české řidiče. Nepředjedeš do 30 vteřin, máš problém

  1. Kamiony se předjíždí vzájemně proto, protože vozí různě těžký náklad a v kopci tak ten co veze ocelové traverzy zpomalí třeba na 30km/h a já za ním s kamionem naloženým třeba polystyrenem musím zpomalit taky, což je jednak výrazně zdržující a jednak to výrazně zvyšuje spotřebu. Proto pak dotyčného kolegu potřebuji předjet a vzhledem k tomu, že mám omezovač na 90km/h, tak to prostě rychleji nejde. Já mám denně k dispozici povolených pouhých 9 hodin řízení, pokud tedy celý den pojedu za pomalejším kolegů o 5km/h pomaleji než bych chtěl jet, za těch 9 hodin to udělá 45km, což je třeba rozdíl mezi tím, jestli zvládnu dojet domů a nebo jestli budu muset přespat v kamionu 20km od baráku. Pokud by chtěl někdo namítat, že když stojím třeba v koloně, tak to stejně domů nestihnu, tudíž nemusím spěchat, tak to se plete, protože tachograf počítá každou sekundu kamionu v pohybu, tedy když se točí kola. Stání v kolonách, na semaforech, na vykládce atd. se tedy nezapočítává do doby řízení. Toliko k tomu, proč se vzájemně předjíždí kamiony a proč záleží na tom, jestli celý den pojedu 85km/h nebo 90km/h. Takže ano, záleží na tom hodně a dispečeři se nás snaží vytěžovat na maximum, tedy i trasy jsou většinou naplánované na maximální využití doby řízení, rychlosti, eventuálně zatížení. Pokud to nějaký jouda v osobáku nedokáže pochopit a vadí mu, že musí na chvíli zpomalit, tak ať skočí do zdi. A stejně tak politici a rádoby odborníci, kteří nám neustále ztěžujete život všemožnými stupidními výmysly, omezeními a regulacemi, táhněte už do horoucích pekel! Hlavně že se pak divíte, že nejsou řidiči…

  2. Jak už to bývá, pravda je někde uprostřed!!!!!!!Zkrátka a dobře nikdo není neviný!!!!!!!!!!!!!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *