Česká spořitelna přiznala, že věděla o špatné reputaci Bohemia Energy. Přesto k ní převedla své klienty, kteří se teď nedoplatí

Desítky tisíc klientů společnosti Energie České spořitelny v minulých dnech zjistily, že jejich dodavatel elektřiny a plynu, podle názvu patřící pod největší bankovní dům v České republice, ve skutečnosti patří nechvalně proslulé společnosti Bohemia Energy. Dotyční to zjistili až ve chvíli, kdy je tento dodavatel informoval o tom, že jim přestává dodávat energie, ať se tedy poohlédnou po jiném.

Čtěte více: Česká spořitelna má problém. Lákala své klienty na levnou elektřinu a plyn. Pak je prodala Bohemia Energy, aniž by to věděli

Klienty nalákalo jméno České spořitelny

To však v současné chvíli není vůbec jednoduché. Kromě toho, že tito klienti teď spadnou pod dodavatele poslední instance, který jim elektřinu a plyn naúčtuje za velmi vysoké ceny, na trhu aktuálně jen tak nenajdou společnost, která by jim energie prodala za ceny, které měly zasmluvněny u Energie ČS.

Není proto divu, že klienti Energie ČS se na sociálních sítích bouří a žádají Českou spořitelnu, aby jejich situaci řešila za ně. Svým způsobem pro ně lze mít pochopení. Na rozdíl od klientů, kteří uzavřeli smlouvu přímo s Bohemia Energy, tedy společností, která měla dlouhé roky velmi problematickou reputaci a která lákala především na co nejlevnější ceny energií, zákazníci Energie ČS často žili v domnění, že uzavírají smlouvu se svou bankou.

Byla to totiž právě Česká spořitelna, která své bankovní klienty oslovovala s nabídkou výhodnějších dodávek elektřiny a plynu od své dceřiné společnosti. Prakticky všichni klienti Energie ČS, kterých je kumulativně přes padesát tisíc, se rekrutují právě z řad klientů České spořitelny.

Foto: Shutterstock

O špatné reputaci jsme věděli, přiznala banka

Jenže tato banka si v minulém roce vyhodnotila, že už se jí energie prodávat nevyplatí. A rozhodla se svou dceřinou firmu prodat. Zjevně však příliš neřešila, komu firmu s vlastními klienty prodává, případně reagovala zkrátka na nejvyšší nabídku. O prodeji firmy měli být klienti informováni dopisem, ale řada z nich tvrdí, že žádný neobdržela.

I ti, kteří dopis obdrželi, si však stěžují na jednání banky. Ta jim totiž při změně majitele společnosti nedala možnost podat výpověď smlouvy bez sankcí. Jak známo, právě sankce za předčasný odchod jsou přitom u firem ze skupiny Bohemia Energy velmi vysoké.

Čtěte také: Klienti Bohemia Energy jsou v šoku. Miliardář Jiří Písařík dál prodává jejich elektřinu a plyn, zavání to podvodem

Česká spořitelna teď přiznala určité pochybení. “Byli jsme si vědomi negativní reputace, kterou měla v minulosti Bohemia Energy, ale zároveň jsme vnímali výrazné zlepšení klientského přístupu v posledních letech,” uvedla banka ve svém tiskovém prohlášení.

Řada klientů Energie ČS teď po České spořitelně žádá, aby jejich nelichotivou situaci vyřešila. Reálně jim totiž hrozí, že budou za svou elektřinu a plyn platit několikanásobně více než dosud. A to přesto, že měli zafixované ceny.

Česká spořitelna zatím pouze zřídila infolinku, na které svým klientům v řešení situace pomáhá. Neuvedla však, zda pro ně nějakým způsobem zajistí výhodnější dodávky energií.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 49SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

21 názorů k článku “Česká spořitelna přiznala, že věděla o špatné reputaci Bohemia Energy. Přesto k ní převedla své klienty, kteří se teď nedoplatí

  1. Tak hlavně, že ČS má ve svých reklamách zdůrazňováno, jak moc si svých klientů váží. Měla jsem u nich dost roků účet a v r. 2016 jsem mileráda přešla k jiné bance (na rozdíl od ČS žádné nesmyslné poplatky za každý prd, žádné vnucování služeb typu pojištění, stavební spoření, atd.).
    Tak ale důležité je, jak stojí v textu – Česká spořitelna zatím pouze zřídila
    infolinku, na které svým klientům v řešení situace pomáhá – to jsou strašně hodní, to je šílená oběť z jejich strany.
    Neuvedla však, zda pro ně nějakým způsobem zajistí výhodnější dodávky energií. – samozřejmě, že nezajistí, proč by to asi tak dělali?

    1. Dobrý den, našim bývalým klientům Energie ČS se snažíme maximálně pomoci.
      Okamžitě po krachu BE jsme spustili speciální linku pomoci 800 960 960, kde klientům pomáháme s informacemi i s nastavením plateb novým dodavatelům.
      Ve spolupráci s firmou Encall jsme připravili pro naše bývalé klienty službu expresního přechodu ze stávajících drahých DPI tarifů k novým dodavatelům se standardními tržními cenami.
      Klienty Energie ČS (kteří jsou zároveň klienty Spořitelny) nyní telefonicky oslovujeme z našeho externího callcentra a mají-li zájem, předáváme jejich kontakt firmě Encall. Pracovníci Encall s klienty vyplní online žádost a následně zrealizují jejich přechod k novému dodavateli v nejkratším možném termínu. 
      Firma Encall není poskytovatel energie ani nepřeprodává produkty poskytovatelů energií. Encall je specialista na digitalizaci procesů klientské péče a má digitální propojení se zákaznickými systémy některých velkých poskytovatelů energie (například E.on, PRE nebo MND), díky čemuž dokáže online a bez čekání převést klienta od jednoho poskytovatele k druhému. Je nicméně pouze na klientovi, jakého dodavatele a s jakým tarifem si z nabídky vybere. Využití služby Encall je pro klienty Energie ČS zdarma (díky partnerství Encall s Českou spořitelnou).

  2. Taky mi ta soudružka z EČS nabízela výhodnou energii, ale měl jsem výhodnější přímo od zdroje. Totiž každý překupník chce svá %, takže to od něj z principu nemůže být levnější. A divím se, že neviditelná ruka trhu na to netečně čumí.

    1. Stačí, když nakoupí od zdroje levnějšího, než u kterého máte smlouvu Vy. Rozdíly v nákladech na výrobu kWh elektřiny např. vodní elektrárny a elektrárny, která vyrábí pálením zemního plynu, jsou ve stovkách procent.. Ale sám také raději odebírám od malého výrobce. Je méně zranitelný, než pouhý obchodník.

    2. Vite o tom kulove. energie se nakupuji na burze. Takze dle vas, jste nakupoval primo na burze. Jste borec 😀 PS: Ano i CEZ nakupuje na burze, kde ji predtim prodal. Mne bavi plky radoby chytraku.

  3. Tak česká spořitelna je především firma s falešným logem, je to fakticky rakouská spořitelna a má tu drzost se nazývat bankou roku. Takže lze klientům doporučit podat návrh na finančního arbitra ohledně doplacení částek za navýšení elektřiny, k nimž dojde oním podvodným prodejem pochybné firmě a ten může tyto výtečníky z vedení čs poctít velmi citelnou pokutou. Tato pochybná fianční instituce, která selhala již vícekrát by šla snadno zlikvidovat, stačí, když lidi od této obskurní spořitelny odejdou a přejdou jinam. Banka se pak sama s mizivým počtem klientů položí. Žije fakticky z důchodců, kteří z jakési nostalgie u ní přetrvávají a nechávají se ohlupovat.

  4. Špína a hnus papalašu z takzvané České spořitelny doufám že lidé co u nich mají učet si uvědomí u jakých podvodníku a hovad jsou.

      1. kopyto protože já mám fyxaci na tři roky za stéjnou cenu a ti co naletěli nebo jsou neschopný jelita at jdou bouřit Zavolejte Mináře,Rolla a mužete kvičet i bez sena!

  5. Banka je prostě Energošmejd. V této zemi (Hrabišstán) mne už nepřekvapí nic. Prachy, prachy…prachy….Hlavně že “pupíci” si dají, když eventueně, skončí, Megapadák v milionech.

  6. Je jsem od energie Čs kde 98% elektřiny pocházelio z obnovitelných zdrojů, za 4 roky ušetřil oproti Čezu asi 7500,. No tak si teď najdu někoho jiného, no co.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *