Česká spořitelna přiznala, že věděla o špatné reputaci Bohemia Energy. Přesto k ní převedla své klienty, kteří se teď nedoplatí

Desítky tisíc klientů společnosti Energie České spořitelny v minulých dnech zjistily, že jejich dodavatel elektřiny a plynu, podle názvu patřící pod největší bankovní dům v České republice, ve skutečnosti patří nechvalně proslulé společnosti Bohemia Energy. Dotyční to zjistili až ve chvíli, kdy je tento dodavatel informoval o tom, že jim přestává dodávat energie, ať se tedy poohlédnou po jiném.

Čtěte více: Česká spořitelna má problém. Lákala své klienty na levnou elektřinu a plyn. Pak je prodala Bohemia Energy, aniž by to věděli

Klienty nalákalo jméno České spořitelny

To však v současné chvíli není vůbec jednoduché. Kromě toho, že tito klienti teď spadnou pod dodavatele poslední instance, který jim elektřinu a plyn naúčtuje za velmi vysoké ceny, na trhu aktuálně jen tak nenajdou společnost, která by jim energie prodala za ceny, které měly zasmluvněny u Energie ČS.

Není proto divu, že klienti Energie ČS se na sociálních sítích bouří a žádají Českou spořitelnu, aby jejich situaci řešila za ně. Svým způsobem pro ně lze mít pochopení. Na rozdíl od klientů, kteří uzavřeli smlouvu přímo s Bohemia Energy, tedy společností, která měla dlouhé roky velmi problematickou reputaci a která lákala především na co nejlevnější ceny energií, zákazníci Energie ČS často žili v domnění, že uzavírají smlouvu se svou bankou.

Byla to totiž právě Česká spořitelna, která své bankovní klienty oslovovala s nabídkou výhodnějších dodávek elektřiny a plynu od své dceřiné společnosti. Prakticky všichni klienti Energie ČS, kterých je kumulativně přes padesát tisíc, se rekrutují právě z řad klientů České spořitelny.

Foto: Shutterstock

O špatné reputaci jsme věděli, přiznala banka

Jenže tato banka si v minulém roce vyhodnotila, že už se jí energie prodávat nevyplatí. A rozhodla se svou dceřinou firmu prodat. Zjevně však příliš neřešila, komu firmu s vlastními klienty prodává, případně reagovala zkrátka na nejvyšší nabídku. O prodeji firmy měli být klienti informováni dopisem, ale řada z nich tvrdí, že žádný neobdržela.

I ti, kteří dopis obdrželi, si však stěžují na jednání banky. Ta jim totiž při změně majitele společnosti nedala možnost podat výpověď smlouvy bez sankcí. Jak známo, právě sankce za předčasný odchod jsou přitom u firem ze skupiny Bohemia Energy velmi vysoké.

Čtěte také: Klienti Bohemia Energy jsou v šoku. Miliardář Jiří Písařík dál prodává jejich elektřinu a plyn, zavání to podvodem

Česká spořitelna teď přiznala určité pochybení. “Byli jsme si vědomi negativní reputace, kterou měla v minulosti Bohemia Energy, ale zároveň jsme vnímali výrazné zlepšení klientského přístupu v posledních letech,” uvedla banka ve svém tiskovém prohlášení.

Řada klientů Energie ČS teď po České spořitelně žádá, aby jejich nelichotivou situaci vyřešila. Reálně jim totiž hrozí, že budou za svou elektřinu a plyn platit několikanásobně více než dosud. A to přesto, že měli zafixované ceny.

Česká spořitelna zatím pouze zřídila infolinku, na které svým klientům v řešení situace pomáhá. Neuvedla však, zda pro ně nějakým způsobem zajistí výhodnější dodávky energií.

Foto: Shutterstock

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments