Lidl uvedl do prodeje zcela novou značku. Nezdravými potravinami se snaží zavděčit Čechům

Obchodní řetězec Lidl představil zcela novou značku potravin, která je tentokrát určena výhradně pro Čechy. Nese název Náš kraj a sestává z typicky českých produktů. Pokud by se však někdo těšil na vysoce kvalitní lokální potraviny, které by se nesly v duchu současné obrovské obliby farmářských trhů, byl by zklamán.

Vzhůru do minulosti

Produkty s logem Náš kraj vypadají spíše jako z výkladní skříně socialistického koloniálu. Celkem jich je více než 80 a jde skutečně o plejádu spíše retro potravin. Nechybí mezi nimi salám Vysočina, typické české špekáčky, pořádně tučná moravská klobása, sušenky Esíčka, termix nebo legendární sójový suk. Pochopitelně tu najdete také slazené kondenzované mléko Pikao či solené brambůrky. Vše završují hotovky v čele s vepřo knedlo zelo. Jedno mají tyto potraviny společné: jsou velmi nezdravé a jdou tak trochu proti současným trendům. Někdo zřejmě bude s touto privátní značkou spokojen, ale ve skutečnosti by člověka mělo spíše znepokojovat představa Lidlu o tom, čím se Čechům asi tak nejvíce zavděčit.

Nelze si také nevšimnout, že značka Náš kraj svým způsobem vychází z oblíbených retro týdnů, které Lidl čas od času pořádá. V nich představoval právě produkty, na které byli Češi zvyklí z dob minulého režimu. Dal si navíc práci s vypracováním typických retro obalů, které byly velmi povedené. Naopak vizuál řady Náš kraj je poměrně agresivní a jednoduchý. Svou červenou barvou jakoby upozorňoval na nebezpečí, které představuje pro vaše zdraví.

Čtěte také: Konkurence pro Lidl? Ruský diskont Mere otevřel první prodejny na českém trhu. Chce být nejlevnější ze všech

Foto: Lidl

Privátní značky zdražují

Lidl jako největší přednost značky Náš kraj prezentuje skutečnost, že všechny výrobky jsou od českých dodavatelů. “Rostoucí zájem o lokální potraviny lze u našich zákazníků pozorovat dlouhodobě a patří u nich k nejdůležitějším prvkům při výběru místa pro svůj nákup,” uvádí v tiskovém prohlášení Michal Farník, který v Lidlu zodpovídá za nákup.

Koncept Lidlu je postaven právě na privátních značkách, které pro něj však vyrábějí externí společnosti, jež mají jinak výrobu vlastních značek. Dlouhou dobu byla výhodou privátních značek Lidlu jejich nižší cena. To však s postupem času přestává platit s tím, jak se řetězec snaží působit luxusnějším dojmem a zbavovat se svého diskontního rodokmenu.

Nutno také dodat, že v Lidlu je možné nakoupit i výrazně zdravější potraviny, například z privátní bio značky. Je však skutečně k zamyšlení, že v rámci Našeho kraje cokoliv odlehčenějšího chybí.

Foto: Lidl

Články
Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments