Potraviny, které nejezte před setkáním s dalšími lidmi. Vyvolávají totiž silný tělesný zápach

Mnoho potravin má vliv na tělesný pach. Co vlastně způsobuje, že po těchto jídlech nemusíte ostatním zrovna vonět, a jak tento zápach zmírnit? Samotný pot je bez vůně, ale prostřednictvím potu se z těla vylučují zbytky silic s jídla i léků a potravinových doplňků.

Do našeho pachu se vylučuje močovina, kyselina mléčná, toxiny, soli a další odpadní látky. Výraznější pot je i u lidí s nadváhou. Doporučuje se nosit místo umělých materiálů, kde se bakterie více množí, raději ty přírodní. Pokud si dopřejete mátou peprnou, třeba  podobě čaje nebo kapek oleje 3x denně na jazyk, zmírníte zápach potu.

Červené maso a dalších bílkovin

Konzumenty červeného masa, ale i mléčných výrobků a vajec lze poznat díky specifickému zápachu. Odér vegetariánů je o něco příjemnější a méně intenzivní než pach konzumentů masa. Stačí ho v jídelníčku trochu omezit.

Česnek

Zápach česneku obsahuje sírové složky, které se uvolní při jeho nakrájení nebo rozdrcení, drží se ve svém okolí i ve vašem těle a dechu. Ovlivní pach potu a moči. Je třeba ho jíst s mírou. Česnekový zápach v okolí mohou zamaskovat citrusové vůně, jako je pomerančový a citronový esenciální olej.

Cibule

Tělesný pach ovlivní i cibule, která vylučuje sírové složky. Zápach potu i dechu po cibuli lze výrazně snížit, pokud cibuli tepelně upravíte. Doporučuje se pít hodně vody, což může zápach snížit.

Brukvovitá zelenina

Brokolice, zelí a růžičková kapusta jsou sice velmi zdravé potraviny, jsou plné vlákniny, která zlepšuje trávení a pomáhá ke správné funkci střev, obsahují spoustu vitaminů a minerálů a rychle vás nasytí, ale vylučují při rozkládání síru, což ovlivní tělesný pach. Záleží i na množství zkonzumované zeleniny.

Alkohol

Zapáchající dech těsně po vyšší konzumaci piva, vína nebo destilátů neodstraníte ani po vyčištění zubů. Nepomůže to od alkoholického odéru. Ještě celý následující den tělo metabolizuje alkohol. Pach je zřetelný zejména při pocení. Dopřávejte si jej s mírou. Ostatním nevoní ani pach cigaret.

Kari

Kari mimo jiné obsahuje třeba turmerin a kmín, které mají pozitivní vliv na zdraví. Po konzumaci pokrmu s kari bude tato orientální vůně, která může někomu vadit vycházet i z vašich pórů.

Chřest

Lahodná, výživná a zdravá zelenina ovlivní spíše než váš tělesný pach zápach moči. To by vás od jeho konzumace ale nemělo odradit, protože jde o zeleninu, která by měla patřit do vašeho jídelníčku.

Foto: Shutterstock

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments