Chystají se pěkné věci. Norma Euro 7 zastaví váš vůz na dálku

Aplikace nové emisní normy Euro 7 se nezadržitelně blíží a my stále sčítáme co všechno bude znamenat. Původně jsem předpokládal, že půjde hlavně o krusádu proti spalovacím motorům. K těm je ale Euro 7 nečekaně mírná a zdá se mi, že hůře na tom budou majitelé určitých typů hybridních automobilů. Tedy vozidel, díky kterým celé ekošílenství vlastně začalo. Tvrdé kladivo EU dopadlo i na ně. Majitelům hybridů hrozí téměř stejné nebezpečí jako nám, vyznavačům tradičních pohonů.

Ekologie je chvályhodná, ekošílenství by mělo být trestné

Autor článku skutečně nemá nic proti ušlechtilé snaze o zlepšení životního prostředí na Zemi. Ostatně je jen na nás, jak jí předáme našim potomkům. Jen se obávám, že to bylo uchopeno za špatný konec. Zatímco Evropa tvrdě zbrojí proti fosilním palivům a snaží se téměř o likvidaci celého ekonomického odvětví, jiné země podobné snahy nevyvíjejí. Přiznejme si, že Evropa není největším znečišťovatelem světového ovzduší. Nezapomínejme na Indii, Čínu, Rusko a celou Afriku, které si výstřelky v podobě normy Euro 7 nechtějí, nebo nemohou dovolit.

Cesta je dlouhá a trnitá

Termín zavedení normy Euro 7 byl pevně stanoven na rok 2025. I přes veškerou snahu zastavit, nebo alespoň zpomalit nerozumně rychlý přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě, to zatím nevypadá, že by se cokoliv změnilo. Odpor proti tomu vyjádřil i ministr dopravy Martin Kupka na setkání s eurokomisařem Thierry Bretonem, známým fanatickým propagátorem elektromobility. Cesta k ještě šetrnějším autům musí být sjízdná a nepoškozovat evropský autoprůmysl a bez zásadních sociálních dopadů na společnost” míní ministr. To přímo souvisí i s novou normou Euro 7, která skrývá nečekaného čertíka v krabičce.

Foto: Shutterstock

Problém pro plug-in hybridy?

Euro 7 totiž lišácky myslí na plug-in vozidla. Tedy na auta které mohou jezdit jak na spalovací tak alternativní pohon. Na stole je totiž také vznik bezemisních zón, tedy oblastí, kam se vozidlo se spalovacím pohonem prostě nepodívá. Jak ale zajistit, že podobný hybrid bude oblastí skutečně projíždět na alternativní pohon? Navrhované řešení je jednoduché a vskutku orwellovské. Řízený monitoring těchto vozidel. Vysvětlíme si to v praxi.

Plug-in hybridy vyrobené po roce 2025 bude v sobě mít monitorovací zařízení, které zkoumá na jaký pohon vozidlo momentálně jede. Pokud se vozidlo dostane do bezemisní zóny a pojede na spalovací pohon, namontovaný systém ho jednoduše zastaví. Dokonce bude možné zjistit, v jakém stavu nabití je baterie vašeho plug-in hybridu a jestli umožňuje další, bezemisní kilometry. Není mi úplně jasné kdo a kde bude celou věc řídit ale jedno je jisté. Pandořina skříňka podobného monitoringu obyvatel by neměla být otvírána. Lidé by pak snadno mohli dojít k názoru že evropské peníze za to nestojí.

Foto: Shutterstock, zdroj: Euractiv, Denik

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 49SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

3 názory k článku “Chystají se pěkné věci. Norma Euro 7 zastaví váš vůz na dálku

  1. GFyzicko- biologická a jakož psychicko – mentalní a MOralní obřezanost tohoto konceptu nebere konce!!!!!!!!!!!!Nic zrůdnějšího a zvrhlejšího ani neexistuje!!!!!!!!!!

  2. Opět poplašný článek. Parametry Euro 7 nejsou vůbec známy, zatím se jedná pouze o různé návrhy a nic není rozhodnuto. Co si pamatuji, stejné poplašné zprávy se psaly u Euro 5 i Euro 6. Co se týče přechodu na elektromobilitu, tak nikdo nikomu nezakazuje vlastnit a provozovat auto se spalovacím motorem třeba dalších 100 let. Běžné starší auto se spolehlivým atmosférickým motorem vydrží klidně milion km a 50 let. Mám v rodině 21 let starou jedničkovou Fabii 1.4, má najeto skoro půl milionu a nic jí není, žádná koroze, spotřeba oleje 0,5 l na 10tkm. Za celých 21 let se dělala akorát běžná údržba, dokonce i převodovka stále drží a nehučí. Tipuji, že dá v klidu dalších 21 let a další půlmilion km 🙂 . Takže podle mého názoru každý, komu je alespoň 30 let, nemusí nějaké elektromobily ve svém životě vůbec řešit. No a co se týče zmiňovaných plug-in hybridů a nízkoemisních zón, tak tam jde o to, že pokud existuje někde nízkoemisní zóna pouze pro elektromobily, tak hybridy do ní nesmí. Pokud by ovšem došlo k tomuto nařízení, hybridy by do ní mohly. Sice jen na elektřinu, ale mohly. Na tom by nebylo nic špatného. Zcela zásadním problémem by ovšem bylo, když povezete někoho s infarktem do nemocnice a auto se vám 2km před nemocnicí zastaví. To je celkem blbé, stejně tak jako když se vám zastaví uprostřed křižovatky nebo v úzké jednosměrce. Proto si myslím, že nic takového patrně nevznikne, eventuálně zcela jistě ne v podobě, jaká se dnes uvádí. A i kdyby hypoteticky na toto nařízení došlo, tak není problém pořídit rušičku GPS signálu. Sice vám nepůjde navigace, ale projedete v klidu i nízkoemisní zónou 🙂 .

      1. Soudruzi plánují “ekologické” časově progresívní zdanění těchto aut a pokud se jim podaří zrušit prodej benzínu, tak sice budete mít auto, ale bude vám na nic.
      2. Pro to zastavení už existuje právní úprava, že vinen je v případě, že dojde k nehodě (např. vás zastaví při předjíždění a dojde k čelní srážce) řidič, nikoli ten, kdo to auto zastavil. Takže něco podobného už mají nachystáno. On vám taky v žádném státě nikdo nic nedá v situaci, kdy v případě výbuchu airbagu z povinné výbavy při “falešném poplachu” (takových případů je dost a dost) dojde k nehodě (protože řidič přestal vidět nacestu a je navíc výbuchem desorientovaný). Přitom v zemích, kde dělají jakž takž poctivě statistiky, tak už mají evidováno dost mrtvých z nehod touto příčinou vzniklých.

      IMHO je důležité, aby se lidé probrali a nečekali až na realizaci těchto šíleností a už nyní začali bojovat za náš odchod z EU, která je jejich zdrojem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *