Přirozené cesty ke snížení vysokého krevního tlaku

Vysoký krevní tlak je často podceňován, protože nebolí a trápí velkou část populace. Jenže tak banální tento stav není, ba právě naopak – vysoký krevní tlak sice neohrožuje na životě přímo, ale dlouhodobě. Někdy se mu tak přezdívá tichý zabiják. Ostatně i to je důvodem, proč lékaři tlak tolik řeší. Pokud zjistí, že ho máte vysoký, předepíší vám řadu léků. To je v každém případě dobré respektovat, ale zároveň není od věci vědět, že si můžete vcelku snadno pomoci také přírodní cestou. Léčba tak může být účinnější a po čase vám ji lékař možná vysadí.

Omezení alkoholu

Sice se říká, že pití alkoholu v malém množství může podporovat zdraví srdce, skuteční odborníci toto tvrzení ale zpochybňují, když říkají, že malé množství alkoholu v podstatě neexistuje. To, co lidé vnímají jako malé množství, tedy dvě deci vína denně, už je ve skutečnosti množství poměrně značné. Pokud trpíte vysokým krevním tlakem, raději omezte na čas pití alkoholu zcela.

Omezení kofeinu

Také káva může být v některých případech přínosem pro zdraví, a pokud vás netrápí žádné zdravotní problémy, není důvod, abyste ji nějak zvlášť omezovali. Pakliže ale trpíte vysokým krevním tlakem, může to být právě kofein, který k tomu svou měrou přispívá. Jeho vysazení, což platí nejen pro kávu, ale také černý čaj či kolové nápoje, může přinést poměrně rychlé zlepšení.

Zbavte se přebytečných kil

Studie přinášejí až zázračná zjištění v tom, jak moc vysoký krevní tlak klesne poté, co člověk s nadváhou zhubne několik kilogramů. Je to ale vlastně logické: přebytečná kila zvyšují nároky na vaše srdce, které musí pracovat pod tlakem. Lidem s nadváhou k regulaci krevního tlaku skutečně často stačí jen trochu zhubnout.

Zapomeňte na kouření

Hypertenze, tedy vysoký krevní tlak, se častěji objevuje u kuřáků. Jednak je to tabák a nikotin, co tlak zvyšuje, jednak je tu také ten faktor, že kuřáci obecně nežijí tak zdravě jako nekuřáci a například méně sportují.

Sportujte

Právě pravidelné cvičení přitom z hlediska snížení krevního tlaku působí jako opravdový balzám. Ideálně byste si každý den měli vyhradit třicet minut na pohybovou aktivitu. Nemusí jít o náročné sporty, ale třeba jen rychlejší chůzi. Zejména pro lidi se sedavým zaměstnáním by mělo jít o samozřejmost.

Konzumujte banány

Současná potravinářský průmysl produkuje potraviny s vysokým obsahem soli a téměř každý člověk, který na tento faktor opravdu bedlivě nehledí, přijímá do těla více soli, než by měl. Právě banány, vzhledem k tomu, že obsahují hodně draslíku, proti soli v těle působí regulativně. Kromě banánů zkuste také jogurty nebo pomerančový džus.

Foto: Freepik

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments