Významný dodavatel dramaticky zdražil elektřinu a plyn. Klientům to ale “zapomněl” oznámit, teď se nedoplatí

Vzrušení na trhu s elektřinou a plynem nebere konce. Bohužel to nejsou pozitivní emoce, které toto dění vzbuzuje, ale výhradně negativní, které navíc vede k řadě osobních problémů. Dosud solventní lidé se dostávají do platební neschopnosti kvůli nebývale vysokým zálohám, které jsou vypočteny na základě nových cen energií. Kromě toho se v této nelehké době začíná oddělovat zrno od plev, tedy solidní dodavatelé od těch, kteří elektřinu a plyn prodávali pouze s cílem vlastního obohacení. Symbolem těch druhých se stala společnost Bohemia Energy, ale existují bohužel i další.

Nové ceníky pouze na webu

Nepříliš vstřícně se vůči svým klientům zachovala společnost Vemex Energie, která plynem a elektřinou obsluhuje desítky tisíc dodavatelů a patří tak k významným hráčům na trhu. Společnost se v důsledku dění na světových burzách rozhodla dramaticky navýšit ceny energií, které prodává, a to dokonce na trojnásobek, což je skutečně bolestivé navýšení.

Aby toho ale nebylo málo, informace o nových cenách platných od poloviny listopadu se objevilo pouze na internetových stránkách společnosti. Zde se mohou klienti dočíst, že se těm, kdo nemají ceny energií zafixované, zvýší výše uvedeným způsobem.

Když se v médiích řešilo vše kolem Bohemia Energy, byla jsem ráda, že se mě to netýká. Myslela jsem si, že jsme u kvalitního dodavatele. Pro jistotu jsem si ale zkontrolovala ceníky na webu a s hrůzou jsem zjistila, že za plyn budeme platit třikrát tolik, v našem případě skoro 100 tisíc korun,” uvedla pro server Mix24.cz dlouholetá klientka firmy.

Foto: Shutterstock

Klienti na navýšení nemusí přistoupit

S takovým postupem však nesouhlasí Energetický regulační úřad, podle kterého není možné jednoduše někde vyvěsit nové ceníky a nedat o tom dotčeným klientům vědět adresnou formou. “Dodavatel musí při zvýšení ceny (nebo změně jiných podmínek) prokazatelně oznámit klientům záměr 30 dní před účinností změny a poučit je o možnosti odstoupení,” uvedl pro Seznam Zprávy mluvčí ERÚ Michal Kebort. Poučení přitom musí být individuální a přijít například poštou či emailem, tedy způsobem, který je sjednán ve smlouvě.

To však společnost Vemex Energie neučinila a dokonce ani zákazníky nepoučila o tom, že na nové podmínky nemusí přistoupit. Jejich změna je totiž opravňuje k odstoupení od smlouvy bez jakýchkoliv sankcí, které by jinak připadaly v úvahu.

Dodavatel dokonce na svých webových stránkách tuto změnu neoznámil viditelnou formou, například prohlášením na hlavní stránce. Klienti se o navýšení cen dozví pouze tak, že si v příslušné sekci otevřou nové ceníky a porovnají je s těmi původními.

Čtěte také: Kolabuje další velký dodavatel elektřiny a plynu. Zákazníkům ruší fixace a přesouvá je do několinásobně dražšího tarifu

Zákazníci však mají naději, že se u nich navýšení cen neprojeví tak rychle. Mohou se proti němu totiž ohradit s tím, že o něm nebyli náležitě informováni.

Foto: Shutterstock

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments